شناسه خبر: 7091 منتشر شده در مورخ: 1394/6/7 ساعت: 08:02 گروه: اجتماعی  
جزئیات بررسی اصلاح قانون جامع معلولان

جزئیات بررسی اصلاح قانون جامع معلولان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه قانون معلولان بایدبا فوریت دردستور کار قرارگیرد،گفت: چنانچه لایحه اصلاحی قانون جامع معلولان بصورت عادی درمجلس بررسی شود تصویب آن بیش ازیکسال زمان می برد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر حسین نحوی نژاد در مورد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان افزود: این قانون در گذشته تصویب شده بود اما ایراداتی داشت که اجرای آن را دچار مشکل کرده بود به همین دلیل با کمک کارشناسان و متخصصین سازمان بهزیستی و وزارت رفاه، دوباره تدوین و در نهایت به تصویب دولت رسید.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مورد تصویب این قانون در مجلس اظهار داشت: چنانچه این قانون برای بررسی در دستورکار عادی مجلس قرار گیرد تصویب آن بیش از یک سال زمان می برد، به همین دلیل دولت باید قید فوریت آن را مشخص و به مجلس اعلام کند.

به گفته وی، از نظر وزارت رفاه و سازمان بهزیستی این لایحه باید با قید فوریت در مجلس بررسی شود چرا که رفع مشکلات معلولان در گرو اجرای مفاد این لایحه است بنابراین ما نیز خواستار تصویب سریع اصلاحیه قانون جامع معلولان هستیم.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه این قانون برای اجرا نیاز به تصویب مجلس دارد، گفت: برای اجرایی شدن باید در لایحه بودجه سال آینده اعتباری مشخص برای قانون جامع معلولان در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان تغییر لایحه معلولان از سوی نمایندگان مجلس وجود دارد یا خیر، افزود: بله ممکن است تغییراتی در این لایحه ایجاد شود اما در هر صورت این تغییرات در جهت مثبت و رفع مشکلات معلولان خواهد بود.

نحوی نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با توجه به نیازهای اقشار آسیب پذیر معلولان این لایحه را با سرعت بیشتری بررسی و تصویب کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *