شناسه خبر: 7072 منتشر شده در مورخ: 1394/6/2 ساعت: 13:00 گروه: اجتماعی  
بدهی 9هزار میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی
نوربخش اعلام کرد

بدهی 9هزار میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت 4هزار و 350میلیارد تومانی این سازمان در مردادماه سال جاری به بیمه شدگان و مستمری بگیران خبر داد و افزود: 3هزار و750میلیارد تومان از محل حق بیمه‌ها و مابقی از منابع دیگر تأمین شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا دکتر سید تقی نوربخش در مراسم انتخاب مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) که از سوی هیات مدیره آن انتخاب شد، گفت: شستا مجموعه‌ای برای ایجاد ارزش افزوده و صیانت از منابع مالی کارگران از سال 1367 فعالیت خود را در کشور شروع کرد.

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار انتخاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از سال 1354 به بعد از بدنه این سازمان انجام شد.

نوربخش مهمترین تولید سازمانهای بیمه گر اجتماعی را امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهمترین برند در هر سازمانی اعتماد میان بیمه شدگان و سازمان است.

وی افزود: پس از خدشه دارشدن به اعتماد بیمه شدگان در چند سال گذشته؛ مسئولیت ما در دو سال گذشته احیای اعتماد بود که خوشبختانه توانستیم گام های ارزشمندی در این زمینه برداریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بدون یک روز وقفه پرداخت شده و این افتخار بزرگی برای این سازمان محسوب می شود.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت و دیگر مشکلات اقتصادی در دو سال گذشته، گفت: شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز با مشکلات متعددی مواجه شدند.

وی مشکلات یادشده را در زمینه متوقف شدن برخی از پروژه های عمرانی و رکود در تولید فولاد، سیمان و دارو ذکر کرد و گفت: این مسائل عرصه را برای فعالیت اقتصادی پرتفوی شستا سخت کرد اما شستا توانست خود را در این شرایط به گونه ای حفظ کند که شاید بسیاری از هلدینگ‌ها نتوانستند.

نوربخش مطالبات قطعی و برآوردی سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان را8 تا 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سازمان می تواند به شکل قانونی این مطالبات را جذب کند اما هدف این نیست که خط تولید کارگاهها تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی در سازمان تامین اجتماعی و شستا طی دو سال گذشته اتخاذ شده است، گفت: در دولت تدبیر و امید با اعتماد به مدیران سازمان تامین اجتماعی مدیریت این مجموعه به خود آن واگذار شد.

نوربخش گزینش سیدمحمدرضا آیت اللهی را به عنوان مدیرعامل جدید شستا که توسط هیات مدیره این مجموعه انتخاب شد را به مدیران شستا تبریک گفت و افزود: این انتخاب هم از بدنه خود شستا انجام شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *