شناسه خبر: 7017 منتشر شده در مورخ: 1394/5/26 ساعت: 12:08 گروه: اجتماعی  
آلیا: باید از خیرین بودجه بگیریم!

آلیا: باید از خیرین بودجه بگیریم!

علاوه بر انتظاراتی که از دولت و وزارت ورزش هست؛ موضوع سازمان های مردم نهاد نیز مطرح است که در صنوف مختلف بسیار گسترده اند اما در بحث ورزش بانوان این اتفاق کمتر رخ داده است.

به گزارش ایران سپید فاطمه آلیا نماینده دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس و رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان با بیان اینکه ورزش شامل دو بعد همگانی و قهرمانی می شود؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزش همگانی به لحاظ حفظ نشاط و سلامتی بانوان بسیار موثر و ضروری است، اساسا در برنامه های 5 ساله  و حتی چشم انداز بیست ساله این موضوع مطرح است، بنابراین ورزش همگانی جزو ضرورت ها به شمار می رود به طوریکه دولت ها هم در بخشی از گزارش های خود را که می خواهند مورد توجه قرار گیرند و جاذبه داشته باشند به ورزش زنان می پردازند.

ورزش همگانی باید در اولویت باشد

وی با تاکید بر اینکه مساله داشتن ورزشگاه های مجهز برای بانوان همواره هم در دستور کار دولت ها و هم در دستور کار شهرداری ها قرار داشته است، تصریح کرد: دلایل این اقدام محرز است چندین پژوهش میدانی طی چند سال گذشته در سطح دانش آموزان دختر از دوره راهنمایی به بالا صورت گرفته که اگر ما ورزش همگانی را در اولویت قرار ندهیم و توجه کافی به آن نداشته باشیم وضعیت به همین صورت پیش می رود.

آلیا با اشاره به فاصله داشتن بانوان ما با سطح استاندارد ورزش در دنیا یادآور شد: با توجه به اینکه بحث پوکی استخوان یا همان مرگ خاموش بانوان جامعه ما را تهدید می کند؛ بنابراین ورزش بدان معنا امری ضروری و لازم است و برای بالا بردن و ارتقا سطح ورزش بانوان باید آنها را تشویق و شرایط لازم را فراهم کرد.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش قهرمانی هم فعالیت های بانوان ما مثال زدنی و قابل تقدیر است و توانستند با حفظ شئونات اسلامی خوش بدرخشند و مدال های بسیاری کسب کنند یعنی هم فرهنگ جمهوری اسلامی را صادر کردند و هم پرچم کشورمان را بارها و بارها به احتزاز در آوردند.

وی با تاکید بر توسعه جایگاه بین المللی بانوان ما در بحث ورزش یادآور شد: در مسابقات بانوان حتی اگر مدالی هم بدست نیاوریم باز هم سه تاثیر مطلوب برای جامعه ما دارد یعنی هم جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح می شود و حفظ شئونات اسلامی باعث معرفی فرهنگ ما می شود و وقتی هم مدال کسب می کنند باعث درخشش بانوان ایرانی در جهان می شوند.

آلیا افزود: شایسته است به حکم قدردانی و هم به حکم تشویق در بحث ورزش قهرمانی هم امکانات برای بانوان ما فراهم شود و موانع برطرف گردد و همچنین بتوانیم مربیان داخلی را تقویت کرده و سطح ورزش قهرمانی خود را در کنار ورزش همگانی ارتقا بخشیم.

تاثیر تبلیغات در جذب اسپانسر

وی ادامه داد: علاوه بر انتظاراتی که از دولت و وزارت ورزش هست که حمایت ها صورت پذیرد موضوع سازمان های مردم نهاد نیز مطرح است که در صنوف مختلف بسیار گسترده اند اما در بحث ورزش بانوان این اتفاق کمتر رخ داده است. بنابراین با تشکیل سازمان های مردم نهاد ورزشی و دعوت از خیرین امر ورزش یا افرادی که مایل هستند در این حوزه سرمایه گذاری کنند که این امر می تواند بسیار موثر باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی و غیر دولتی گفت: به نظر می رسد که تبلیغات در حوزه های مختلف از جمله رسانه ها نیز بسیار تاثیرگذار است. البته علیرغم آنکه ما از دولت انتظار همکاری و فراهم کردن فضای ورزشی مناسب برای بانوان را داریم اما خود بانوان هم باید همکاری لازم را لحاظ کنند و از طریق مسیرهای موجود پیگیر مسائل مربوطه باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *