شناسه خبر: 6930 منتشر شده در مورخ: 1394/5/14 ساعت: 07:55 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 14 مرداد 1394

روزنامه چهارشنبه 14 مرداد 1394

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 14 مرداد 1394،

19 شوال 1436،

5 آگوست 2015

سال نوزدهم شماره 5064

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین امروز......

صدور کارت هوشمند برای معلولان 2

رفسنجانی: اقتدار علمی ایران در جهان کارساز شد 4

افزایش حقوق معلمان از مهرماه 6

نمایان شدن آثار رفع تحریم از اواخر امسال 8

رونمایی بخش نابینایان موزه ایران باستان 10

افزایش آگاهی  زوجین و برقراری روابط سالم 13

ساخت جایگزین عصا و واکر توسط مخترع ایرانی 15

افزایش ریتینگ شطرنجبازان در فیده 17

حوادث

اطلاعرسانی

صئ.............ویژه

* وزیر کار: کارت هوشمند برای معلولان کشور صادر میشود: علی ربیعی، در مورد صدور کارت هوشمند معلولان گفت: این کارت نه تنها نوع خدماترسانی به افراد معلول و سابقه عملکرد آنان را مشخص میکند بلکه قابلیت برنامه ریزی نیز دارد. وی افزود: وزارت رفاه به عنوان متولی سیاستهای رفاهی کشور در گام بعدی، برای تمامی افرادی که تحت پوشش لایحه حمایتی یا حتی خیریه بخش خصوصی قرار دارند نیز کارتهای خاص صادر میکند تا خدمات این افراد متناسب با نیاز عرضه شود. وزیر تعاون در خصوص طرحهای حمایتی مصوبات دولت در ارتباط با جامعه معلولان گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید افراد معلول بر اساس توانایی طبقه بندی و شناسایی شدند و در مراکز فنی و حرفه ای به آنان آموزش داده شده است. ربیعی اظهار داشت: تاکنون برای 25 هزار معلول و 13 هزار زنان سرپرست خانوار نیز پس از آموزشهای لازم از طریق فنی و حرفه ای و پرداخت وامهای خود اشتغالی صندوق توسعه تعاون شغل ایجاد شده است. وی از صنوف مختلف تولید و فروش خواست دست ساخته های افراد تحت پوشش بهزیستی را در کنار تولیدات خود به فروش برسانند. وزیر تعاون گفت: بر اساس مصوبه و ابلاغ دولت افرادی که در بخشهای تولیدی، صنعتی و فعالیتهای درامدی مشغول هستند در صورتی که برای سازمان بهزیستی هزینه کنند، پرداختیهای آنان جزو هزینه مالیاتی محسوب میشود.

* افزایش 20 درصدی مستمری معلولان مراکز نگهداری بهزیستی: رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 20 درصدی مستمری معمولان حاضر در مراکز بهزیستی خبر داد و گفت: در حال حاضر مستمری معلولان در مراکز شبانه‌روزی 400 هزار تومان و مراکز روزانه 260 هزار تومان است که از مهرماه 20 درصد به این ارقام افزوده میشود. وی گفت: این مسأله بر عهده دولت و مجلس بوده که در برنامه ششم توسعه نیز افزایش آن در دستور کار قرار گرفته است.

صئ.............سیاسی

- داخلی: آیت ا... هاشمی رفسنجانی: اقتدار علمی ایران در جهان کارساز شد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ما هیچگاه به دنبال بمب اتمی نیستیم اگرچه اقتدارش را داریم، گفت: اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران توانست در جهان کارساز شود. آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی در سی و دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور افزود: اقتدار سیاسی و نظامی ایران در مقابل 6 قدرت جهانی چیزی نبود زیرا آنها در زمینه نظامی میتوانند کل دنیا را ذوب کنند اما این اقتدار علمی ما بود که توانست در جهان کارساز شود.

* عراقچی: اکثریت جامعه از برجام حمایت میکنند و رضایت دارند: سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه با اشاره به نتایج افکار سنجیها گفت: اکثریت جامعه نسبت به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه 1+5) ابراز رضایت و حمایت داشته و دارند.

* قطار مسافربری گرگان - اینچه برون راه اندازی شد: قطار مسافربری و محلی گرگان - اینچه برون صبح سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول دولت تدبیر و امید، در استان مرزی گلستان راه اندازی شد.

- بین الملل: وزیر خارجه ایتالیا: رم از تحریمهای ایران رنج دیده است: پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا در آستانه سفر به تهران، توافق هسته ای را فرصتی برای جبران روابط اقتصادی کشورش با جمهوری اسلامی ایران خواند. جنتیلونی که از روز (سه شنبه) به همراه فدریکا گوئیدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا و در رأس هیأتی تجاری- اقتصادی به مدت دو روز به تهران سفر میکند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محل وزارت خارجه این کشور، توافق هسته ای را فرصت بزرگی برای جبران روابط اقتصادی کشورش با ایران خواند و افزود: ایتالیا همواره از روابط دیرینه و فرهنگی با ایران برخوردار بوده است.

 

صئ...........اجتماعی

* افزایش حقوق معلمان از مهرماه: سید محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای مهر، حقوق معلمان بین 150 تا 600 هزار تومان بر اساس رتبه ای که کسب میکنند، افزایش مییابد. وی افزود: طرح رتبه بندی معلمان با یک مشارکت همه جانبه بین معاونتهای مختلف و دانشگاه فرهنگیان مراحل مختلف را پشت سر گذاشت و امید داریم در روزهای آینده به تصویب برسد. بطحایی افزود: توانستیم سهم آموزش و پرورش از منابع دولتی را قدری افزایش دهیم اما با تأمین منابع فاصله دارد که در دو سال گذشته بیش از دو درصد سهم خود از دولت را افزایش دادیم.

* نخستین مرکز همسرگزینی افتتاح شد: این مرکز در منطقه سعادتآباد تهران به نام مرکز مشاوره پیوند خانواده توسط بخش خصوصی با حضور دو معاون وزیر دادگستری و معاون دادستان کل کشور افتتاح شد. در ادامه برنامه  از سایت رسمی مرکز مشاوره و همسرگزینی (پیوند) رونمایی شد تا افراد به این سایت www.peyvandezoj.com مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

* صدور ۶ میلیون کارت هوشمند ملی در سال جاری: علیرضا آوایی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور شش میلیون کارت هوشمند ملی در سال جاری خبر داد و گفت: حدود 3 تا 3.5 سال طول میکشد تا کارت ملی همه مردم کشور هوشمند شود.

* دریافت هزینه های ثبت نام مدارس دولتی از خانواده ها: سیدرحیم میرشاهولد، مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به دریافت هزینه های ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی از خانواده ها در مدارس دولتی گفت: در بازرسیها از مدارس به ویژه در فصل ثبت نام به دریافت وجه توسط مدارس دولتی توجه بیشتری میشود. در برخی موارد مردم اعلام کردند که مدیران مدارس دولتی از 100 هزار تا 700 هزار تومان هزینه بابت ثبت نام از مردم دریافت میکنند که باید نظارتهای میدانی در این زمینه قویتر شود.

صئ...........اقتصادی

* آثار رفع تحریم از اواخر امسال نمایان میشود: علی طیبنیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی از نمایان شدن آثار رفع تحریم در اواخر سال جاری خبر داد و گفت: شرایط پساتحریم زمینه اصلاح ساختار اقتصاد ایران را با کمترین هزینه و بیشترین محصول فراهم خواهد کرد. وی افزود: برنامه های دولت برای دوران پساتحریم به گونه ای تنظیم شده که در کنار رفع مشکلات ساختاری اقتصاد و با مردمی کردن آن و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های تولید و صادرات زمینه دستیابی به رشد اقتصادی فراهم شود.

* احتمال ایجاد اتاق مشترک بین ایران و امریکا: محسن جلال پور،  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این که آمریکاییها اقداماتی را برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی با ایران آغاز کرده اند، گفت: چنانچه این اتاق مشترک شکل بگیرد ما نیز طبق قانون دو ماه پس از آن اتاق مشترک ایران و آمریکا را تشکیل خواهیم داد. وی با بیان اینکه درخواست رسمی در این زمینه هنوز دریافت نکرده ایم، گفت: احتمالاً در سفر مهر ماه حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور به آمریکا، این اتفاق رخ دهد و صحبتها و مذاکراتی بین اقتصاددانهای دو کشور انجام شود.

* صنایع کوچک بیمه خاص میشوند: غلامرضا سلیمانی، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از اجرا شدن بسته بیمه خاص صنایع کوچک خبر داد و گفت: از آنجایی که صنایع کوچک کشور توان مالی کافی برای خرید بیمه مناسب را ندارند، سازمان صنایع کوچک تصمیم گرفت با همکاری یک شرکت بیمه، بیمه خاص صنایع کوچک را با قیمت ارزان و در نظر گرفتن ویژگیها و نیازهای صنایع کوچک، برای تسهیل تولید ازطریق افزایش ضریب امنیت و کاهش ریسک صنایع کوچک طراحی و عرضه کند. وی افزود: کاهش میزان حق بیمه و ارائه تسهیلات بیمه ای از نکات برجسته بسته بیمه ای خاص صنایع کوچک است.

 

صئ...........گزارش ویژه

* رونمایی بخش نابینایان موزه ایران باستان: روز دوشنبه با حضور علی صابری، عضو شورای اسلامی شهر تهران و سهیل معینی مدیرعامل شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان بخش نابینایان موزه ایران باستان رونمایی شد. در این بخش تصویر برخی اشیاء موزه به صورت برجسته روی کاغذهای مخصوص چاپ و در معرض بازدید نابینایان قرار گرفته است. نابینایان میتوانند با لمس این تصاویر و خواندن توضیحات درج شده در زیر تصاویر به صورت بریل با این اشیاء تاریخی آشنا شوند. با توجه به محدودیت فضای درج توضیحات بریل بازدید کنندگان میتوانند با وارد کردن کد هر شیء به دستگاه رایانه و برجسته نگار نصب شده در این بخش اطلاعات کامل هر شیء را به صورت صوتی و بریل مطالعه کنند. در این بخش همچنین ماکت برخی از اشیاء موزه، مولاژ، در معرض لمس و مطالعه نابینایان قرار گرفته است. خانم سپید نامه مدیر موزه ایران باستان در گفتگو با خبرنگار ایران سپید با ابراز خوشحالی از راه اندازی این امکانات برای نابینایان افزود: ما در آغاز راه هستیم و با مشاوره متخصصین فرهنگی نابینا در صدد تکمیل و افزایش امکانات دسترسپذیری موزه ها برای نابینایان هستیم. معینی مدیرعامل شبکه تشکلهای نابینایان در گفتگو با مسؤلان موزه با قدردانی از این اقدام شایسته تأکید کرد: باید با استفاده از تجارب بین المللی در استفاده نابینایان از موزه از جمله تربیت راهنماهای موزه ها برای ارائه توضیحات کافی و دقیق به نابینایان، نصب سامانه های راهنمای شنیداری (audio guide) و تولید ماکتها و مولاژهای اشیاء تاریخی عملاً کاری کنیم تا نابینایان با موزه ها آشتی کنند. علی صابری نیز با استقبال از این اقدام موزه ایران باستان اعلام کرد: «آماده ایم در صورت لزوم از طریق امکانات فرهنگی شورای شهر تهران به امر دسترسپذیری موزه ها برای نابینایان و سایر افراد معلول کمک کنیم» صادقپور، مدیرعامل شرکت پکتوس پشتیبان فنی بخش نابینایان موزه ایران باستان از امکان تکمیل بانک اطلاعاتی اشیاء موزه ها در نرم افزار پشتیبان این امر و نیز دسترسی نابینایان به فایل صوتی اطلاعات اشیاء از طریق گوشیهای همراه خبر داد. در پایان این بازدید مقرر شد به منظور تدوین نقشه راه دسترسپذیری موزه ها برای نابینایان با بهره گیری از تجربه گشایش این بخش در موزه ایران باستان و جمعبندی تجارب بین المللی در این خصوص جلساتی میان شبکه تشکلهای نابینایان کشور با مسؤلان سازمان میراث فرهنگی و موزه ایران باستان و با دعوت از متخصصین ذیربط برگزار شود. تا بر اساس یک برنامه واحد علمی نابینایان بتوانند با حضور در موزه ها عملاً امکان مطالعه سابقه گرانبار تاریخی کشورمان را به دست آورند و دیگر موزه ها امکانی غریب و دور از دسترس برای افراد آسیبمند بینایی نباشد. از جمله تصاویر برجسته در این بخش میتوان به پیکره داریوش، جام متحرک به عنوان اولین کارتون جهان و نخستین محصولات مفرغی جهان اشاره کرد.

 

صئ..........بهداشت و سلامت

* افزایش آگاهی زوجین و برقراری روابط سالم: مدیرعامل مجتمع دارویی - درمانی هلال احمر ایران با اعلام خبر راه اندازی پلی کلینیک سلامت خانواده و کلینیک سلامت جنسی در این مجتمع، گفت: افزایش آگاهیهای ارتباطی زوجین و برقراری روابط سالم و ایمن قبل و بعد از ازدواج از اهداف راه اندازی این پلی کلینیک است.

* سوراخ شدن پرده گوش در اثر التهاب: یک متخصص اطفال با تأکید بر اینکه عفونت گوش میانی مهمترین عارضه سرماخوردگی است، گفت: در صورتی که التهاب گوش میانی درمان نشود، میتواند منجر به سوراخ شدن پرده گوش یا ترشح عفونت به بیرون از گوش شود.

* دارو جلوگیری از سکته مغزی: دبیر هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق از ورود دو داروی جدید جلوگیری از سکته های مغزی به کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مصرف این داروها بر خلاف وارفارین برای بیماران آسانتر است.

* خواص سبزیجات سفیدرنگ: گیاهان سفید حاوی مواد مغذی سودمند و ضروری گیاهی از جمله ویتامین C، ویتامین  D، فیبر، پتاسیم و کلسیم هستند. سیب زمینی: اغلب به عنوان یک کربوهیدرات فاقد کالری در نظر گرفته میشود، اما در واقع منبع مواد مغذی نیروزا است. یک سیب زمینی متوسط تقریبا نیمی از نیاز روزانه بدن به ویتامین c را تأمین میکند و مقدار پتاسیم آن بیشتر از یک موز است. این مقدار پتاسیم در سیب زمینی میتواند نقش مهمی در یک رژیم غذایی سالم برای قلب داشته باشد. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و سدیم کم با کاهش ابتلا به فشار خون بالا و سکته مغزی ارتباط دارد. اما هر فنجان سبزی گل کلم، حدود ۲۵ کالری انرژی دارد و منبع بسیار خوبی از ویتامین C، ویتامین K، فیبر و به نسبت کمتر کلسیم، ویتامین B، پتاسیم و منیزیم است. کلمها حاوی آنتی اکسیدان، گلوکزینولات و فلاونوئیدهاست هستند که به دفع بیماریهایی مانند انواع خاصی از سرطانها و همچنین التهابات مزمن کمک میکند.

صئ............فناوری

* مخترع ایرانی جایگزین عصا و واکر را ساخت: یک مخترع ایرانی موفق به ساخت دستگاهی به جای عصا و واکر شد. مصطفی اعلمی دوست، مخترع دستگاه «پایار» گفت: با استفاده از این دستگاه، فرد آسیب دیده میتواند به تنهایی روی پا برخاسته یا حتی مسیری را بدون نیاز به کمک طی کند. وی با بیان اینکه دستگاه پایار ضمن بالا و پایین بردن بیمار و قرار دادن وی در حالت کم وزنی میتواند با سرعت متناسب برای پیاده روی یک فرد سالم، به جلو و عقب حرکت کند، گفت: این سرعت تقریباً معادل پنج کیلومتر بر ساعت است که برای اجرای این امر از دو موتور الکتریکی کوچک و قدرتمند استفاده شده است. به گفته مخترع دستگاه پایار، این دستگاه قابلیت تا شدن و حمل آسان به خاطر وزن کم و ابعاد کوچک (در زمان تا شدن) را دارد و به راحتی در صندوق عقب خودرو شخصی و خودروهای مسافرتی قرار میگیرد و بدون هزینه ای اضافی برای کهنسالان و معلولان قابل حمل است.

صئ............ورزشی

* افزایش ریتینگ شطرنجبازان در فیده: نخستین دوره مسابقات ریتد شطرنج نابینایان به همت کمیته ورزشی انجمن روشنبین، با همکاری هیأت ورزش نابینایان استان اصفهان در حال برگزاری است. این مسابقات از روز دوشنبه 12 مرداد در استان اصفهان آغاز شده و تا روز جمعه 16 مرداد ادامه خواهد داشت. علی فارسی مدان نایب رئیس هیأت مدیره انجمن روشنبین و مسئول کمیته ورزشی این انجمن در خصوص این رقابتها گفت: مسابقات آزاد ریتد شطرنج نابینایان با حضور 58 شطرنجباز شامل 35 نفر از میان آقایان و 23 نفر از میان بانوان در حال برگزاری است. این مسابقات زیر نظر داوران مجرب و برای نخستین بار در ایران برگزار میشود. فارسی مدان در تبیین اهمیت برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات ریتد شطرنج تنها ویژه شطرنج بازانی است که دارای امتیاز ریتینگ شطرنج هستند. ورزشکاران حاضر با شرکت در این مسابقات میتوانند سطح ریتینگ خود را افزایش داده و به رتبه بندی جهانی خود در جدول فیده کمک کنند. از این رو، این مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار است. وی خاطر نشان کرد: با پیگیری کمیته ورزشی انجمن روشنبین اصفهان و با حمایتهای بی دریغ رئیس هیأت مدیره این انجمن، آقای محمدجواد خادمی و مدیر عامل این انجمن آقای علیرضا حیدری، پس از حدود یک سال رایزنی با فدراسیون جهانی و فدراسیون نابینایان، توانستیم مجوزهای لازم را برای برگزاری این مسابقات اخذ کنیم. مدیر کمیته ورزشی انجمن روشنبین بیان داشت: تمامی امتیازات دریافتی و دورههای این مسابقات برای ورزشکاران، دارای اهمیت زیادی است، چرا که کسب امتیاز از هر مسابقه، در رده بندی جهانی شطرنجبازان یا همان ریتینگ آنها تأثیر گزار است. از آنجا که شطرنجبازان نابینا برای ارتقای سطح جهانی خود در این مسابقات شرکت میکنند، میبایست مسابقات در سطحی بالا و با تمامی امکانات برگزار شود. لذا این انجمن تمامی توان خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات به کار بسته است.

صئ..........حوادث

* درگذشت نوجوان رزمی کار در گیلان: نوجوان 12 ساله رزمی کار بعد از رقابتهای کیک بوکسینگ قهرمانی گیلان در رشت، به دلیل شوخی با دوستش، ضربه مغزی شد و درگذشت. این نوجوان گیلانی در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی استان گیلان نیز مقام دوم را کسب کرده بود، پس از مسابقه اش، با یکی از دوستان نزدیک خود شوخی کرد که دوستش نیز در جواب ضربه ای به آن مرحوم وارد کرد که متأسفانه این ضربه ناخواسته به ناحیه گردن او اصابت کرد و همین ضربه منجر به فوتش شد.

* مار سمی همسفر خانواده گچسارانی: مار سمی ناخواسته همسفر خانواده گچسارانی در مسیر بروجن به شهرضا شد. این حادثه زمانی رخ داد که این مرد خودرویش را برای استراحت در کنار جاده متوقف کرده بود. پدر خانواده میگوید: پس از توقف متوجه حضور مار بالای سر فرزندم شدم. حضور مار در خودرو باعث ترس و نگرانی مسافران خودروی پژو میشود که نیروهای آتشنشانی را خبر میکنند. مأموران آتشنشانی ساعتها برای خارج کردن مار سمی از داخل خودرو با استفاده از آب و گاز co2 تلاش کردند، و مار که خود را در موتور مخفی کرده پس از سه ساعت به آرامی از خودرو خارج شد.

* 5 قتل در یک روز جیرفت: تنها در یک روز پنج جنایت در جیرفت کرمان رخ داد. دو جنایت خانوادگی و سه قتل در جریان گروگانگیری تحقیقات ویژه ای را در دستور کار پلیس قرار داد. در یک ماجرا پسری به دلیل اختلاف با پدر و مادرش، هر دوی آنها را کشت. در ماجرای دیگر چند ایرانی اقدام به گروگانگیری ۳ افغان میکنند که این افاغنه در مسیر دلفارد به کرمان با ایرانیها درگیر میشوند و ۲ نفر از ایرانیها را میکشند.  وی اظهار داشت: ایرانیها اقدام به تعقیب آن ۳ افغان میکنند و درگیریهایی رخ میدهد و یک نفر از افغانها را زخمی میکنند که پس از مدتی آن فرد افغان میمیرد. فرماندار جیرفت از دستگیری یکی از افغانها و پسر جنایتکار که عامل قتل پدر و مادرش بود، خبر داد. 

 

صئ..........اطلاعرسانی

* آکادمی ریتم صلح (بن ایل سابق) با همکاری گروه موسیقی آریژ با تسهیلات ویژه برای هنرجویان نابینا و کمبینا برگزار میکند: آموزش خصوصی و تخصصی 1. گیتار (پاپ-فلامنکو-کلاسیک) 2. کلارینت-فلوت 3. ارگ-آموزش آواز (پاپ و کلاسیک)، آموزش تخصصی سلفژ و صداسازی با متدهای روز دنیا. این کلاسها به صورت تضمینی و با متدهای به روز در رده های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار میشود. علاقمندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 09124046012 آقای امید قربانی تماس حاصل فرمایند.

* هیأت نابینایان و کمبینایان استان تهران برگزار میکند: دومین دوره کوهپیمایی یکشنبه 18/5 مکان کوهنوردی: منطقه کلوان واقع در کیلومتر 55 جاده چالوس. جهت ثبت نام تا روز پنجشنبه مورخ 15/5 با شماره 55155555 تماس بگیرید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *