شناسه خبر: 6899 منتشر شده در مورخ: 1394/5/11 ساعت: 09:55 گروه: ورزشی  
برگزاری مسابقات آزاد ریتد شطرنج در اصفهان
گزارش ویژه ایران سپید

برگزاری مسابقات آزاد ریتد شطرنج در اصفهان

انجمن روشنبین اصفهان و هیأت نابینایان و کمبینایان این استان در نظر دارند، یک دوره مسابقه آزاد ریتد شطرنج، ویژه نابینایان برگزار کنند.

به گزارش ایران سپید  این مسابقات از عصر روز دوشنبه 12 مرداد در مجتمع فرهنگی ورزشی امام علی (ع) آغاز میشود و تا روز جمعه 16 مرداد ادامه خواهد داشت. در این رقابتها، حدود 60 شطرنجباز از استانهای گیلان، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، خوزستان، بوشهر، یزد، البرز، اصفهان، تهران، قزوین، آذربایجان شرقی و زنجان شرکت میکنند.

قوانین زیر در مسابقات آزاد شطرنج اصفهان حاکم خواهد بود: این مسابقات، در دو بخش آقایان و بانوان به صورت جداگانه، و در 7 یا 9 دور بسته به تعداد شرکت کنندگان برگزار میشود. نتایج این مسابقات، جهت احتساب ریتینگ ورزشکاران به فدراسیون شطرنج ارسال خواهد شد و کلیه قوانین فدراسیون جهانی شطرنج فیده، بر این مسابقات حاکم خواهد بود. زمان مسابقه برای هر بازیکن، 90 دقیقه +30 ثانیه زمان اضافه به ازای هر حرکت از انجام اولین حرکت(سیستم فیشر) خواهد بود.

زمان تأخیر برای هر بازیکن 30 دقیقه بوده و دارا بودن کد سیستم جامع معتبر فدراسیون شطرنج جهت شرکت در این مسابقات، برای هر یک از شطرنج بازان الزامی است. رده بندی نفرات برتر این رقابتها، بر اساس امتیاز بدست آمده در پایان مسابقات محاسبه میشود و در صورت تساوی امتیازات، از پوئن شکنی استفاده خواهد شد. ورودی مسابقات برای هر بازیکن، مبلغ یک میلیون ریال است.

جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

در بخش اقایان، نفر اول: 5 میلیون ریال. نفر دوم 4 میلیون و نفر سوم: 3 میلیون ریال. نفر چهارم: 2 میلیون و نفر پنجم: یک میلیون ریال. در بخش بانوان، نفر اول: 3 میلیون و 500 هزار ریال. نفر دوم: 2 میلیون و 500 هزار و نفر سوم: یک میلیون و 500 هزار ریال. برای برترین بازیکن بدون ریتینگ جایزه یک میلیون و 500 هزار ریالی و بهترین بازیکن زیر 13 سال، جایزه یک میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

این مسابقات، توسط ایران سپید پوشش داده خواهد شد و نتایج این رقابت ها را میتوانید از وبسایت ایران سپید دنبال کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *