شناسه خبر: 6801 منتشر شده در مورخ: 1394/4/29 ساعت: 10:59 گروه: اجتماعی  
قانون ۳ درصد استخدام معلولان با الزام به قوت خود باقی است
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

قانون ۳ درصد استخدام معلولان با الزام به قوت خود باقی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ضعف ساختاری در تدوین قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۸۳، گفت: قانون ۳ درصد استخدام معلولان در دستگاه های اجرایی در بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به قوت خود باقی است با این مزیت که سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور موظف به الزامی کردن این امر در دستگاه های اجرایی است.

 «انوشیروان محسنی‌بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در سی‌وپنجمین سال تاسیس بهزیستی با حضور در ویژه برنامه صبح با خبر به ارائه خدمات تخصصی توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در منحصر به فردترین نهاد حمایتی اشاره کرد و گفت: در شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری فرزندان تحت‌پوشش بهزیستی کودکان بدسرپرست و بدسرپرست وجود دارند که بعضاً برخی از آنها به دلیل نداشتن شناسنامه و دفترچه بیمه مراحل درمان بیماری را به سختی طی می‌کنند؛ از این‌رو در ایام مبارک ماه رمضان امسال وزیر بهداشت هزینه درمان را برای تمامی فرزندان بهزیستی در بیمارستان‌های دولتی رایگان کرد.

محسنی بندپی ، با بیان اینکه در بازنگری قانون جامع، دولت موظف به تامین بیمه پایدار برای معلولان شده است، گفت: تاکنون بیمه تکمیلی معلولان با ردیف اعتباری 10 میلیارد تومان در سال گذشته با سقف مبلغ در حال اجرا بود که با تصویب قانون این محدودیت مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به ضعف ساختاری در تدوین قانون جامع حمایت از معلولان در سال 83، گفت: قانون 3 درصد استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به قوت خود باقی است اما با این مزیت که سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور موظف به الزامی کردن این مقوله در دستگاه‌های اجرایی شد.

محسنی‌بندپی در خصوص خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای چند معلول، گفت: در هفته بهزیستی ، یک هزار و 500 مسکن واگذار شد و 520 واحد نیز هفته آینده در استان البرز با اولویت خانواده‌های چندمعلولیتی تحویل داده می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با تأکید بر تقویت مشارکت‌طلبی، به انعقاد تفاهمنامه سه‌جانبه برای خانه‌دار کردن خانوارهای دارای چندمعلول اشاره کرد و یادآور شد: در راستای تحقق این امر در شهرها به ازای هر واحد، 15 میلیون تومان سهم‌آورده بنیاد مستضعفان، 10 میلیون سهم‌آورده بهزیستی و 5 میلیون تومان با همت خیرین مسکن‌ساز تأمین می‌شود که از این تعداد 3 هزار واحد از این تعداد به خانوارهای روستایی تخصیص داده می‌شود؛ البته ضمن این بهزیستی متعهد به تحویل یکصد هزار واحد مددجویی بوده است که تاکنون 55 هزار واحد تحویل داده شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *