شناسه خبر: 6767 منتشر شده در مورخ: 1394/4/20 ساعت: 07:54 گروه: اجتماعی  
لایحه حمایت از حقوق معلولان با امضا رئیس جمهور به بزودی به مجلس ارسال خواهد شد

لایحه حمایت از حقوق معلولان با امضا رئیس جمهور به بزودی به مجلس ارسال خواهد شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارسال قانون بازنگری شده حمایت از حقوق معلولان با امضاء رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور شب جمعه 18 تیر ماه در مراسم افطاری انجمن حمایت از حقوق معلولان که با حضور جمعی از معلولان و همچنین علی‌همت محمودنژاد رئیس انجمن برگزار شد، اظهار داشت: بزرگ‌ مددکار جهان بشریت حضرت علی (ع) بوده است و ویژگی‌های آن حضرت در تمامی ابعاد می‌تواند الگوی مناسبی برای هر مسلمانی باشد.

وی با اشاره به خدمات در نظر گرفته شده از سوی سازمان بهزیستی برای جامعه هدف و به ویژه معلولان خاطر نشان کرد: خدمات تخصصی و توانبخشی، آموزشی، تحصیلی، حمایتی و ... از جمله خدماتی است که از سوی سازمان ارائه می‌شود.

محسنی بندپی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی به زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، سالمندان، بیماران روانی مزمن و ... خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه این مراسم خطاب به معلولان خاطر نشان کرد: سازمان بنا دارد شرایطی را فراهم کند تا با حمایت معلولان مشکلات و موانع و چالش‌های روبه‌رو و در مسیر زندگی معلولان را مرتفع سازد.

وی در ادامه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت: این قانون در سال 83 تصویب و در نهایت اجرا شد که با مشکلاتی روبه‌رو بود که در نهایت و در یکسال گذشته مورد بازنگری قرار گرفت و اصلاحاتی در این قانون انجام شده است.

محسنی بندپی اضافه کرد: قانون جامع حقوق معلولان در حال حاضر در قالب 25 ماده و 10 فصل در هیات دولت به تصویب رسیده است و به زودی با امضا حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده در قانون جدید حمایت از حقوق معلولان خاطر نشان کرد: تسهیل در استخدام معلولان، ارائه خدمات به معلولان فاقد اشتغال و ناتوان و ارائه خدمات حمایتی و مناسب‌سازی از جمله اصلاحاتی است که در قانون جدید صورت گرفته است.

وی در پایان از برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی جهت ارائه خدمات بیمه‌ای به معلولان خبر داد و گفت:‌بنا داریم تمامی معلولان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *