شناسه خبر: 6752 منتشر شده در مورخ: 1394/4/13 ساعت: 10:46 گروه: اجتماعی  
برخورد با آسیب‌های اجتماعی/ اجرای بیمه تکمیلی معلولان
رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد

برخورد با آسیب‌های اجتماعی/ اجرای بیمه تکمیلی معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور به برنامه‌های این سازمان در برخورد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به زودی بیمه تکمیلی معلولان اجرا خواهد شد.

 انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و حمایت از نیازمندان و مددجویان اظهار داشت: مشارکت خیرین در حوزه‌های مختلف یکی از برنامه‌های جدید ما در سازمان بهزیستی است و برای اجرایی شدن هر چه‌ بهتر آن اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع مشارکت‌های مردمی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: روحیه کمک به هم نوع، جزو فرهنگ دینی و ملی مردم ایران به‌ حساب می‌آید و خوشبختانه مردم کشور ما برای کمک به هم‌وطن خود همواره آماده بوده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به جزئیاتی از سامانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت:بسیاری از خیرین کشور زمانی که مبالغی را به سازمان بهزیستی کمک می‌کردند، علاقه‌مند بودند که بدانند پولشان برای چه نوع خدمتی از سوی سازمان بهزیستی هزینه شده است و با راه‌اندازی این سامانه از این‌ پس به‌ صورت کاملاً مشخص می‌توان مشاهده کرد که هر میزان کمک برای چه نوع فعالیتی هزینه شده است.

محسنی بندپی اظهار داشت: هم اکنون اطلاعات 5 هزار مددجوی سازمان بهزیستی در این سامانه ثبت‌شده و علاوه بر این که منطقه جغرافیایی آن‌ها مشخص است، نیازهایشان نیز کاملاً اعلام‌ شده و ازاین‌ پس خیرین می‌توانند رصد کنند که پول‌هایی که به سازمان کمک کرده‌اند در چه زمینه‌ای هزینه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به اقدامات صورت گرفته‌ شده برای ساخت مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و افزود: از سال 89، کار ساخت 200 هزار واحد مسکن مددجویی در سازمان بهزیستی آغاز شده و تا به امروز 46 هزار واحد به مددجویان تحویل داده‌شده است.

وی گفت: با مطالعات صورت گرفته‌شده، تاکنون مسکن‌ها به خانواده‌هایی تعلق‌گرفته که اصلی‌ترین نیازشان در اختیار داشتن مسکن بوده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: در ابتدا مقررشده بود 8 هزار و 500 واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی به خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا تحویل داده شود اما پس از بررسی‌های صورت گرفته‌شده، قرار شد این تعداد به 11 هزار واحد برسد که از این تعداد نیز 8 هزار واحد در شهرها و 3 هزار واحد نیز در مناطق روستایی به خانواده‌های مددجویان اهدا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که تمام واحدها تا پایان سال 95 و اوایل سال 96 به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص آخرین وضعیت بیمه تکمیلی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، گفت: بر اساس مصوبه هیأت‌وزیران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده از طریق سازمان بهزیستی کشور نسبت به بیمه پایه و بیمه تکمیلی همه معلولان اقدام کند و منتظر هستیم که مراحل نهایی این مصوبه اجرایی و پس از خارج شدن از هیأت دولت در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی در ادامه با اشاره به وعده داده‌ شده از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان حاضر در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی، گفت: بسیاری از کودکانی که در شیرخوارگاه‌ها و سایر مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند بد سرپرست هستند و به همین خاطر نمی‌توانیم برای آن‌ها شناسنامه و دفترچه بیمه بگیریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: به همین خاطر زمانی که این کودکان برای درمان در بیمارستان‌ها برده می‌شدند باید هزینه‌های آزاد برایشان پرداخت می‌شد اما خوشبختانه با وعده وزیر بهداشت از این‌ پس هزینه‌های درمان این کودکان نیز رایگان می‌شود.

محسنی بندپی با تأکید بر این که باید نگاه‌ها به تولیت سازمان بهزیستی در موضوع تمام آسیب‌های اجتماعی تغییر کند، گفت: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که هر یک از نهادهای متولی ورود به بحث آسیب‌های اجتماعی وقتی موفق به انجام وظایف خود نمی‌شوند، عنوان می‌کنند که سازمان بهزیستی متولی آن آسیب بوده و مسوولان این سازمان باید به موضوع ورود پیدا می‌کرده‌اند.

وی گفت: سازمان بهزیستی در انجام خدمات با مشکل خاصی مواجه نیست اما برای آن که بتوانیم از پس تمام آسیب‌های اجتماعی برآییم نیازمند آن هستیم که در کلان‌شهرها، شهرداری‌ها نیز به موضوعات ورود پیداکرده و زمین لازم برای ساخت‌وساز مراکز موردنیاز را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا گرمخانه‌های احداث‌شده از سوی شهرداری تهران توانسته بخشی از معضل آسیب‌های اجتماعی مرتبط با معتادان پایتخت را حل کند یا خیر؟، گفت: هم اکنون نیاز ما در شهر تهران افزایش گرمخانه‌ها نیست بلکه نیاز داریم مراکزی راه‌اندازی شوند که مددکاران ما در آن مراکز بتوانند آموزش‌های لازم را افراد ارائه داده و در صورت لازم توان مداخله داشته باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *