شناسه خبر: 6721 منتشر شده در مورخ: 1394/4/6 ساعت: 11:21 گروه: فرهنگی  
تکریم رادیو از قاسم رفعتی خواننده آواز "سحرگهان" ماه رمضان
همزمان با ایام ماه مبارک رمضان:

تکریم رادیو از قاسم رفعتی خواننده آواز "سحرگهان" ماه رمضان

همزمان با ایام روحانی ماه پرفضیلت رمضان، مدیر روابط عمومی رادیو به نمایندگی از معاون صدا و کارکنان این رسانه با هدف تکریم قاسم رفعتی، ردیف دان و خواننده موسیقی های اصیل ایرانی با این خواننده پیشکسوت آواز "سحرگهان" ماه رمضان رادیو دیدار کرد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، علی اکبر خدابخش، مدیر روابط عمومی رادیو با قاسم رفعتی ردیف دان، خواننده موسیقی های اصیل ایرانی و "آواز سحرگهان" ماه رمضان رادیو دیدار کرد.

   خدابخش در این دیدار که به بهانه ماه مبارک رمضان و با هدف تکریم این استاد پیشکسوت عرصه خوانندگی موسیقی های اصیل ایرانی صورت گرفت، گفت: هدف ما از این دیدار این است که به نمایندگی از سوی معاون محترم صدا و رسانه رادیو از حضرتعالی به پاس خدمات ارزنده در عرصه موسیقی اصیل ایرانی به ویژه آواز سحرگهان ماه رمضان که از رادیو پخش می شود قدردانی کنیم.

   قاسم رفعتی، استاد پیشکسوت عرصه آواز اصیل ایرانی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: سال 1342 وارد رادیو شدم و از آن سال تاکنون که به عنوان نفر اول آواز ایران انتخاب شدم، به مدت 52 سال است که در این عرصه فعالیت می کنم.

   وی در ادامه با بیان اینکه در طول سال های فعالیتم با افراد اهل دل و هنردوست کار کردم، اظهار کرد: تمام همکاران من در طول سال های فعالیتم بسیار دقیق و حساس بوده و هیچ گاه بدون وضو به ساز دست نمی زدند.

   رفعتی در پایان از رسانه رادیو به ویژه معاون صدای رسانه ملی به دلیل فراهم نمودن زمینه این دیدار و تکریم قدردانی نمود.

    گفتنی است، قاسم رفعتی در سال ۱۳۲۴، در تهران به دنیا آمد. فراگیری موسیقی را از ۱۲ سالگی آغاز کرد و مدت چهار سال به فراگیری گوشه‌ها و مقام‌های آواز ایرانی پرداخت. اولین برنامه هنری خود را در برنامه "شما و رادیو" که در صبح جمعه‌ها پخش می‌شد اجرا کرد و سپس در برنامه‌های متعدد و گوناگون رادیو و تلویزیون شرکت و این همکاری‌ها همچنان ادامه داشت. آواز "سحرگهان" و "مناجات علی از سوی نخلستان نمی آید" از آثار شاخص این هنرمند است که آواز "سحرگهان"سال‌های متمادی از شبکه های رادیویی پخش می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *