شناسه خبر: 6583 منتشر شده در مورخ: 1394/3/10 ساعت: 12:57 گروه: اجتماعی  
تشریح طرح دوفوریتی نمایندگان برای افزایش یارانه نقدی نیازمندان

تشریح طرح دوفوریتی نمایندگان برای افزایش یارانه نقدی نیازمندان

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که طرحی را با امضای 177 نماینده و با قید دو فوریت در هفته آینده تقدیم هیأت رئیسه مجلس خواهد کرد که بر اساس آن افرادی که نیازمند تأمین معیشت هستند یارانه نقدی بیشتری دریافت می‌کنند.

حسین علی حاجی دلیگانی اظهار کرد: این طرح که 8 ماده دارد برای این است که بتوانیم فقر مطلق را ریشه ‌کن کنیم و جامعه هدفی را پیدا کنیم که به نان شب محتاج است و شب گرسنه می‌خوابد و ما با حداقلی که برایش تأمین می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم که از فقر رهایی یابد.

وی افزود: کسانی که در این طرح مدنظر هستند افرادی هستند که توانایی کار ندارند و نمی‌توانند از طریق توانمندسازی روی پای خود بایستند بلکه نیاز به تأمین معیشت دارند.

نماینده مردم شاهین‌شهر با بیان این‌که این افراد حدوداً ‌6 میلیون نفر تخمین زده می‌شوند، یادآور شد: اینها کسانی هستند که به جز نقدینگی یارانه و کمکی که از دستگاه‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی می‌گیرند، دریافتی دیگری ندارند.

حاجی درباره منبع تأمین اعتبار این طرح نیز خاطرنشان کرد: ما پیش‌بینی کرده‌ایم این رقم که حدوداً در سال، 6000 میلیارد تومان می‌شود از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری تأمین و پرداخت شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ادامه داد: ما در این طرح، عدد مشخصی برای پرداختی به افراد نیازمند تعیین نکرده‌ایم بلکه نسبتی مشخص شده مثلاً این‌که هر خانواده یک نفره 20 درصد کل حقوق حداقلی یک کارگر برابر قانون کار را دریافت کند، یک خانواده دو نفره 30 درصد، خانواده سه نفره 40 درصد، خانواده چهارنفره 50 درصد وبه ازای هر فرزند 10 درصد به این رقم اضافه شود که اگر بر اساس دستمزد امسال کارگران محاسبه کنیم یک خانواده چهارنفره با احتساب یارانه و دریافتی از دستگاه‌های حمایتی 591 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

به گفته حاجی دلیگانی این طرح که 177 امضا دارد بعد از تعطیلات هفته جاری مجلس،‌ در هفته آینده با قید دو فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *