شناسه خبر: 6480 منتشر شده در مورخ: 1394/2/22 ساعت: 10:10 گروه: اجتماعی  
کمتر از 10 درصد مناسب‎سازی محیط در گلستان اجرا شده است
با گذشت 9 سال از قانون جامع حمایت از معلولان

کمتر از 10 درصد مناسب‎سازی محیط در گلستان اجرا شده است

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی محیط و مبلمان شهری گلستان با بیان اینکه 20 تا 25 درصد جامعه با مشکل مناسب‎سازی محیط مواجه هستند، گفت: با گذشت 9 سال از قانون جامع حمایت از معلولان کمتر از 10 درصد مناسب‎سازی محیط در گلستان اجرا شد.

 رضا شاه‎حسینی در جلسه ستاد مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری استان گلستان اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در نیمه دوم سال 1386 نخستین مناسب‎سازی محیط‎های شهری در گلستان کلید خورد که با وجود قوانین و مقررات پیش‎بینی شده مواردی از آن در سال‎های اخیر انجام نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ماده دو قانون جامع حمایت از معلولان در خصوص مناسب‎سازی اماکن عمومی باید هر ساله 30 درصد از اماکن عمومی مناسب‎سازی شود و بعد از چهار سال نباید هیچ مشکلی در این حوزه داشته باشیم اما با گذشت 9 سال کمتر از 10 درصد مناسب‎سازی در استان گلستان شکل گرفته است.

قوانین شهرسازی در ساختمان‎های در حال احداث برای معلولان رعایت نمی‎شود

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی محیط و مبلمان شهری گلستان بیان داشت: در خوش‌بینانه‎ترین برآوردها 20 الی 25 درصد افراد جامعه با مشکل مناسب‎سازی مواجه هستند که این افراد معلولان جسمی حرکتی، بانوان باردار، افراد زیر 12 سال، بیماران قلبی و عروقی، افراد دارای ورم مفاصل، مصدومان موقت و ... را شامل می‎شود که باید توجه لازم به آنها صورت بگیرد.

شاه‎حسینی با ابراز تاسف از اینکه قوانین شهرسازی و معماری در ساختمان‎های در حال احداث برای معلولان رعایت نمی‎شود، گفت: شهرداری‎ها موظف هستند در راستای مناسب‎سازی اماکن عمومی، معابر عمومی، تجهیز و نصب چراغ‎ها و علایم راهنمایی مناسب در معابر عمومی، رفع موانع صدور پروانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تمامی پارک‎های عمومی شهر باید مناسب‎سازی شوند، افزود: الزام تائید مناسب‎سازی ساختمان‎های عمومی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‎ها باید پیگیری شود.

سازمان نظام مهندسی ساختمان نتوانسته امتیاز مناسب‎سازی بگیرد / مناسب‎سازی 85 هزار مترمربع در شهرستان گرگان

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی محیط و مبلمان شهری گلستان از عملکرد شهرداری‎های استان در مناسب‎سازی محیط انتقاد کرد و گفت: شهرداری‎ها در مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری کم‎کاری کردند.

شاه‎حسینی از مناسب‎سازی 85 هزار مترمربع در شهرستان گرگان خبر داد و اظهار کرد: در مناسب‎سازی پیاده‎روها یک نهضت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تنها شش درصد داروخانه‎های گرگان قابلیت ورود ویلچر را دارند، گفت: چهار داروخانه به صورت اتفاقی در این زمینه ورود کرده بودند.

شاه‎حسینی بیان داشت: در زمینه بهداشت و درمان مناسب‎سازی خوب و استاندارد وجود ندارد، حتی سازمان نظام مهندسی ساختمان نتوانسته امتیاز کامل مناسب‎سازی را دریافت کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *