شناسه خبر: 645 منتشر شده در مورخ: 1392/8/14 ساعت: 11:32 گروه: سیاسی  
سه پیشنهاد ایران پایه های محکم قطعنامه خلع سلاحی سازمان ملل است
خزاعی :

سه پیشنهاد ایران پایه های محکم قطعنامه خلع سلاحی سازمان ملل است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت : سه پیشنهاد دکتر روحانی در نشست عالی رتبه مجمع عمومی پایه های محکم قطعنامه امروز سازمان ملل در خصوص امحا سلاح های کشتار جمعی است.

به گزارش محمد خزاعی در جمع نمایندگان رسانه ای ایران در سازمان ملل اظهار داشت : خوشبختانه پیشنهاد غیر متعهدها درکمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید که پایه اصلی آن پیشنهادات سه گانه رییس جمهوری اسلامی ایران بود که در نشست عالی رتبه مجمع عمومی در خصوص امحا سلاح های کشتار جمعی مطرح شد.


وی اظهار داشت بعد از ارایه پیشنهادات توسط جمهوری اسلامی ایران مذاکرات با گروه غیر متعهد ها به منظور گنجاندن این سه پیشنهاد را آغاز کردیم و بعد از تصویب در نشست غیر متعهدها امروز هم با رای قاطع نمایندگان 129 کشور تصویب شد.

خزاعی افزود در آن نشست ریاست جمهوری پیشنهاد کردند که هر سال روز بیست وششم روز جهانی امحا سلاح های کشتار جمعی نامیده شود، تدوین یک کنواسیون بین المللی برای امحا سلاح های هسته ای برای نخستین بار در این سطح انجام می شود و همچنین قرار است در سال 2018 یک کنفرانس عالی رتبه در خصوص امحا سلاح های کشتار جمعی و هسته ای برگزار گردد.

در نشست امروز کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای درباره خلع سلاح هسته ای به تصویب رسید که حاوی سه پیشنهاد دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران است که در جریان برگزاری نشست عالی رتبه مجمع عمومی به نمایندگی از 120 کشورعضو جنبش عدم تعهد مطرح کرد.

کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی جنبش عدم تعهد حاوی پیشنهادات سه گانه دکتر روحانی در زمینه خلع سلاح هسته ای را با 129 رای مثبت, 28 رای منفی کشورهای غربی و 19رای ممتنع به تصویب رساند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *