شناسه خبر: 6390 منتشر شده در مورخ: 1394/2/9 ساعت: 08:07 گروه: اجتماعی  
نیاز به یک میلیون شغل در سال/ تدوین لایحه اشتغال معلولان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

نیاز به یک میلیون شغل در سال/ تدوین لایحه اشتغال معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین روز ششمین همایش ملی کار از تدوین لایحه اشتغال معلولان خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ نیازمند سالانه یک میلیون شغل هستیم.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین همایش ملی کار که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار می‌شود اظهارداشت: نشاندن لبخند بر لبان کارگر دلخوشی من است و بارها تاکید کردم که وزیر بیکاران هستم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اشتغال یکی از برنامه‌های اصلی دولت است، افزود: در سالهای گذشته روابط کارگر و کارفرما با تنش‌های بسیاری همراه بود اما در دو سال گذشته توانستیم در راستای سه‌جانبه گرایی روابط مطلوبی داشته‌باشیم و در همین‌باره حدود 20 درصد دستمزد کارگران از تورم پیشی گرفت.

وی با بیان اینکه در سال 94 با وجود انتظار تورم 12 درصدی، افزایش 21 درصدی دستمزد را تجربه کردیم، گفت: با وجود اعتماد بسیاری از کارگران و کارفرمایان به وزارت کار، اما دستمزد در راستای سه‌جانبه‌گرایی تعیین شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سیاستهای اشتغال زایی با کسری 56 درصدی مواجه هستیم، گفت: با منابعی که در سالهای گذشته مصرف شد، اما اشتغالی ایجاد نشد و منابع بیشتر به سمت بنگاه‌های بزرگ که توجیه اقتصادی نداشت هدایت شد.

وی مجدداً شعار اشتغال بزرگ با بنگاه‌های کوچک را مطرح کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از سیاستهای دولت است که به منظور تقویت مهارت با استفاده درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های خرد مورد توجه و در اولویت خواهند بود، گفت: سامانه ملی مشاغل به منظور معرفی شغل و تدوین مشاوره شغلی راه‌اندازی شده است که از اواسط سال 94 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند که این موضوع اقدام مهمی برای ساماندهی مشاغل است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به تفاهم‌نامه وزارتخانه با سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: با همکاری محیط زیست مشاغل سبز را توسعه خواهیم داد.

ربیعی در ادامه درباره تدوین لایحه توسعه کارآفرینی تصریح کرد: در راستای این لایحه اشتغال معلولان را در دستور کار قرار دادیم که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای دنبال خواهد شد.

وی افزود: از سوی وزارت کار با همکاری سازمان بهزیستی حق بیمه معلولان پرداخت می‌شود، تا آن طریق تعدادی به کار گمارده شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه آماری از جمعیت شاغل در کشور گفت: در حال حاضر 22 میلیون شاغل داریم که حدود 15 میلیون بیمه و 7 میلیون در مشاغل غیر رسمی فعالیت دارند و سال 93 با صدور 600 هزار دفترچه بیمه به غیر از 200 هزار ریزش، شغل رسمی ایجاد شده است.

ربیعی با بیان اینکه تا سال 1400 باید 35 میلیون شاغل در کشور داشته‌ باشیم، گفت: سالانه نیازمند 800 هزار شغل هستیم و در صورت عقب‌ماندگی با مشکلات متعددی در جامعه مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران برای رشد نیازمند 7 درصد رشد اقتصادی است، گفت: توجه به تکنولوژی‌ نوین با داده‌های بین‌المللی می‌تواند گامی مهم در راستای حل مشکل بیکاری باشد.

ربیعی همچنین درباره سند ملی کار شایسته گفت: یکی از محورهای اصلی در وزارت کار، تحقق برنامه ملی کار شایسته است که هدف اصلی آن ایجاد نشاط اجتماعی است، در این نشاط با ایجاد یک شغل برای هر خانواده ایجاد می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *