شناسه خبر: 6300 منتشر شده در مورخ: 1394/1/22 ساعت: 12:06 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات توانبخشی به افراد بالای ۶۵ سال و دارندگان کارت معلولیت
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی خبر داد

ارائه خدمات توانبخشی به افراد بالای ۶۵ سال و دارندگان کارت معلولیت

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از ارائه خدمات توانبخشی به افراد بالای ۶۵ سال و دارندگان کارت معلولیت خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات توانبخشی در نظر گرفته شده است.

یحیی سخنگویی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی کشور جهت تأمین تجهیزات توانبخشی برای معلولان اظهار کرد: بر این اساس بنا داریم در 6 ماهه ابتدای سال جاری مشکلات معلولان را در بخش تجهیزات توانبخشی برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: جهت تأمین تجهیزات توانبخشی برای معلولان نیاز به اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی است که در حال حاضر نیازهای هر استان در بخش توانبخشی احصاء شده است.

سخنگویی با تأکید بر اینکه تأمین تجهیزات توانبخشی در نیمه نخست سال جاری به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبارات لازم، طرح تأمین تجهیزات توانبخشی کلید خواهد خورد.

معاون امور توانبخشی سازمان امور بهزیستی با بیان اینکه نیاز توانبخشی استانها متفاوت است، خاطرنشان کرد: به طور مثال تأمین تجهیزات در استان خراسان جنوبی نیاز به اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی که در استان‌های قزوین و قم این رقم به ترتیب به ۳۵۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون افزایش می‌یابد.

وی افزود: وسایلی که از سوی سازمان بهزیستی کشور به معلولان واگذار خواهد شد شامل سمعک، ویلچر، تشک مواج، واکر، عصا و وسایل ویژه برای افراد کم‌‌بینا می شود.

سخنگویی تاکید کرد: طرح تأمین تجهیزات توانبخشی ویژه افراد تحت پوشش بهزیستی خواهد بود و افرادی از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد که دارای کارت معلولیت باشند.

وی افزود: افرادی که دارای سن بالای ۶۵ سال هستند نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی در سراسر کشور، متقاضی تسهیلات توانبخشی باشند و در صورت تأیید کمیته پزشکی و توانبخشی، به این افراد داده خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان امور بهزیستی ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور در سال جاری، رویکرد سازمان به سمت مؤسسه‌زدایی به طوری که بیش از نیمی از اعتبارات توانبخشی صرف نگهداری و ارائه خدمات به توانبخشی برای بیش از ۱۰۰ هزار معلول در مراکز شبانه‌روزی و روزانه می‌شود.

سخنگویی گفت: موسسه‌گرایی بیش از ۶۰ سال است که در دنیا برچیده شده است و رویکرد امسال ما محدود کردن گسترش مراکز و کاهش افرادی است که در این مراکز حضور دارند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *