شناسه خبر: 6200 منتشر شده در مورخ: 1393/12/21 ساعت: 07:22 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 21 اسفند 1393

روزنامه پنجشنبه 21 اسفند 1393

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 21 اسفند 1393،

21 جمادی الاول 1436،

12 مارس 2015

سال نوزدهم شماره 4958

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین امروز......

تخصیص ماهانه ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به مجتمع خدمات بهزیستی روستایی 2

عهده داری خبرگان اعتباری بیش نیست 4

تجرد جوانان تحصیل کرده 6

پیشبینی رشد ۲.۵ درصدی اقتصاد در سال 8

سازها برای یادآوری حقوق معلولین کوک میشوند 11

بانوان ورزشکار نابینا سیر صعودی داشته اند 14

پیرزن ۶۱ ساله نوزاد خود را در یکی از بیمارستانهای تهران به دنیا آورد 16

چاردیواری 18

 

 

 

صئ................ویژه

* تخصیص ماهانه ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به مجتمع خدمات بهزیستی روستایی: مدیرکل دفتر امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون بیش از 900 مجتمع خدمات بهزیستی روستایی در سطح کشور وجود دارد که متاسفانه از این تعداد، 226 مجتمع غیرفعال هستند و مابقی نیز تنها با 10 تا 15 درصد ظرفیت خود به روستائیان خدمات ارائه میکنند. رامین رضایی افزود: از 46 هزار نیرو با تحصیلات زیر دیپلم در مجتمعهای خدمات بهزیستی روستایی سطح کشور فعال بودند هم اکنون فقط 19 هزار مشغول به کار هستند. وی با اشاره به طرح ساماندهی مجتمعهای خدمات بهزیستی روستایی در سطح کشور، تصریح کرد: در این طرح مجتمعها با بهرمندی از توان تجربی و کارشناسی پرسنل نیروی انسانی تحصیل کرده، و با استفاده از منابع انسانی و حمایتی در قالب طرحها، برنامه های توانمندسازی و بازآموزی به جامعه هدف روستایی، خدمات ارائه میدهند. وی در پایان گفت: در این طرح علاوه بر اعتبارات استانی، سازمان بهزیستی کشور نیز مبلغ  12 میلیون و 600 هزار ریال بصورت ماهیانه به هر مجتمع خدمات بهزیستی روستایی اختصاص میدهد.

* نخستین فرهنگسرای تخصصی نابینایان در تبریز تأسیس میشود:  مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: بررسی تأسیس فرهنگسرای اختصاصی نابینایان در دستور کار سازمان قرار گرفت. حسین آذرنیا با بیان اینکه این فرهنگسرا برای اولینبار در سطح کشور با محوریت استفاده از توان هنری نابینایان شروع به فعالیت خواهد کرد افزود: این فرهنگسرا با مشارکت و فعالیت خود نابینایان در بخشهای مختلفی چون کتابخانه کتابهای صوتی، بریل و فعالیتهای قرآنی و کلاسهای آموزشی فعالیت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: ضعف جسمانی یک شهروند نباید باعث آن شود که از خدمات عمومی شهری و فرهنگی بیبهره باشد.

 

 

صئ...............سیاسی

- داخلی:

* عهده داری خبرگان اعتباری بیش نیست: آیت ا... محمد یزدی با قدردانی از اعتماد نمایندگان به وی برای منصب ریاست مجلس خبرگان تأکید کرد: عهده داری ریاست مجلس خبرگان اعتباری بیش نیست و در واقع نعمتی است که باید زمینه اجر اخروی برای بنده و شما باشد.

* ایران جلوی داعش را نمیگرفت، کل منطقه درگیر میشد: رئیس مجلس شورای اسلامی: ایران هیچگاه نگاه تجاوزکارانه به کشورهای منطقه نداشته است و اگر ما امروز به عراق کمک میکنیم، به درخواست این کشور بوده است؛ چراکه اگر ایران جلوی داعش را نمیگرفت، منطقه شکلی دیگر به خود میگرفت و همه کشورهای منطقه درگیر میشدند.

* راه درست مقابله با تحریم اقتصاد مقاومتی است: حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیریت دارد، گفت: دولت، مجلس و مردم باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

* دیدار ظریف - کری در لوزان، رایزنی با وزیران اروپایی در بروکسل: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران هفته آینده مذاکرات و رایزنیهای فشرده ای در سوئیس خواهند داشت و در میانه رایزنیها، سفری کوتاه هم به بروکسل میکنند.

* سال 93، سال امنیت در کشور: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور معتقد است که در سال جاری کار بزرگی در حوزه امنیت داخلی کشور صورت گرفته است؛ کاری که با اشراف دستگاههای اطلاعاتی توانسته اقدامات تروریستی دشمن را در نطفه خفه کند.

- بین الملل: افشای فعالیتهای جاسوسی زلاند نو از بیش از 20 کشور جهان و ایران: روزنامه هرالد زلاند نو روز چهارشنبه در ادامه افشاگریهای خود در خصوص جاسوسی این کشور از کشورهای حوزه اقیانوس آرام، از طیف بیشتر جاسوسی ولینگتون برای آمریکا از هند و ایران گرفته تا قطب جنوب خبر داد.

 

صئ..............اجتماعی

* تجرد جوانان تحصیل کرده: علی اکبر محزون، مدیرکل اطلاعات و آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۷۸۱ هزار جوان تحصیل کرده در کشور هرگز ازدواج نکرده اند، گفت: ۷۹۱ هزار نفر آنان از سن ازدواج گذشته اند. وی با اشاره به اینکه تعداد دختران ازدواج نکرده دارای تحصیلات در مقایسه با پسران ۴۴ هزار نفر بیشتر است، تصریح کرد: از جوانان تحصیل کرده در سن ازدواج، یک میلیون و ۹۷۳ هزار نفر آنها مرد و دو میلیون و ۱۷ هزار نفر آنها زن هستند که تا کنون ازدواج نکرده اند. وی  خاطرنشان کرد: اطلاعات ثبت شده نشان میدهد باید در کنار تحصیل، شرایط ازدواج برای جوانان فراهم شود تا شاهد افزایش آمار ازدواج در میان جوانان تحصیل کرده در کشور باشیم.

* اسبابکشی در نوروز ممنوع: ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران از ممنوعیت اسبابکشی در ایام عید در سراسر کشور خبر داد و گفت: اسبابکشی در حوزه استحفاظی غرب استان تهران در ایام نوروز ممنوع است. چنانچه شهروندان قصد اسبابکشی داشته باشند، باید مجوز لازم را از کلانتری اخذ کنند. در غیر این صورت محموله آنان توقیف خواهد شد. اگر موفق به خروج از غرب استان تهران شوند با توجه به ممنوعیت اسبابکشی در سراسر کشور در دیگر شهرها نیز با آنان برخورد خواهد شد.

* ۷۲ درصد بیسوادان جهان در ۱۰ کشور: محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه ۷۲ درصد از جمعیت بیسواد جهان در ۱۰ کشور وجود دارد، گفت: ۵۵۷ میلیون نفر جمعیت بیسواد در کشورهای هند، چین، پاکستان، نیجریه، برزیل، مصر، اتیوپی، اندونزی و جمهوری کنگو وجود دارند. وی افزود: تعداد ۷ میلیون و ۷۴ هزار نفر بیسواد در جهان وجود دارد که سه چهارم جمعیت بی سواد را صحرای آفریقا و غرب و جنوب آسیا که ایران را هم شامل میشود، پوشش میدهد.

 

 

صئ................اقتصادی

* پیشبینی رشد ۲.۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۴: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: پیش بینی رشد ۲.۵درصدی اقتصاد در سال ۹۴ را داریم. وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری رشد 4 درصدی اقتصاد داشتیم که عمدتاً معطوف به توسعه صادرات غیرنفتی بود. نوبخت گفت: رقم صادرات غیرنفتی در 10ماهه گذشته سال جاری 42 میلیارد و    500 میلیون دلار است.

* ایران رتبه اول فرسایش خاک در منطقه: ابراهیم مقیسه، رئیس پژوهشکده کشاورزی هسته ای گفت: با توجه به استفاده نادرست از آب و خاک درکشور، ایران رتبه اول فرسایش خاک را در منطقه و آسیا به خود اختصاص داده است. وی افزود: تولید یک سانتی متر خاک حدود 300 تا 700 سال زمان نیاز دارد اما متاسفانه در کشور ما سوء مدیریت و بهره برداریهای نامناسب موجب شده که در هر دقیقه و ساعت چند سانتی متر از خاک کشور از بین برود.

 

 

صئ............بهداشت و سلامت

* نوبتی و شیفتی  شدن داروخانه ها در نوروز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت داروخانه ها در ایام نوروز، به صورت نوبتی و شیفتی خواهد بود. رسول دیناروند گفت: در شهرهایی که تعداد داروخانه های شبانه روزی کم است، داروخانه های روزانه به صورت نوبتی کشیک خواهند بود.

* ایمنی و سلامت در نوروز: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه برای نوروز ۹۴ هزار پایگاه ایمنی و سلامت در سراسر کشور استقرار مییابند، گفت: بیش از یک میلیون عضو و ۲۰ هزار جوان فعال در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.

* برنامه های امداد نوروزی در تلویزیون: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۵ برنامه تلویزیونی در زمینه آموزش امداد رسانی تولید شده که به زودی از شبکه آموزش سیما پخش میشود.

* مراقبان بهداشتی در حاشیه شهرها: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار ایرانی حاشیه نشین سال آینده صاحب مراقب سلامت میشوند، مراقبان سلامت، افراد لیسانسه ای هستند که آموزش دیده اند و به صورت فعال برای کنترل عوامل خطر بیماریهای واگیر و غیر واگیر به مردم این مناطق سرکشی میکنند.

* توصیه های لازم برای مهار کمردرد: - در طول خانه تکانی، تا جایی که برایتان مقدور است، از بلند کردن اسباب و اثاثیه منزل پرهیز کنید و به جای این کار، از شیوه های جایگزین مانند هل دادن استفاده کنید. - قبل از بلند کردن یک جسم سنگین، مشخص کنید که میخواهید آن را کجا بگذارید و همیشه هنگام حمل جسم سنگین یادتان باشد که آن را نزدیک به بدنتان نگه دارید.- فقط اسباب و اثاثیه ای را بلند کنید که وزن مناسبی دارند و اگر نیاز به کمک داشتید، تعارف را کنار بگذارید و حتما از یک یا چند نفر کمک بگیرید. - از بلند کردن یک جسم سنگین و چرخیدن به طور همزمان خودداری کنید. اگر نیاز چرخیدن داشتید از کمر نچرخید و با روی پاهایتان این کار را انجام دهید.

 

صئ.......از شش نقطه جهان

* سازها برای یادآوری حقوق معلولین کوک میشوند: به شکلی ماهرانه روی برجستگیهای کاغذ دست میکشند و نتهایی را که قرار است اجرا کنند حفظ میکنند. این نوجوانان، اعضای اولین ارکستر نابینایان تایلند هستند که در آن واحد هم با معلولیت خود میجنگند و هم با تفکر غلطی که در جامعه شان نسبت به افراد دارای معلولیت ریشه دوانده است. یک ساعت به کنسرتشان مانده. کنسرتی که در فضای باز یکی از پارکهای ملی تایلند برگزار خواهد شد. 30 نوازنده نوجوان و تازه کار، هر یک مشغول آرشه کشیدن و مضراب و زخمه زدن به سازی است که تا به حال آن را ندیده و فقط توانسته لمسش کند. جو 14 سال دارد و  یکی از همین نوجوانان است که در این گروه ساز ویلنسل را برگزیده. با لبخندی بر لب در خصوص نوازنده شدنش این گونه میگوید: نه ماه پیش شروع به یادگیری ویلنسل کردم. اوایل کار سختی به نظرم میرسید. تا جایی که یادگیری را رها کردم. اما بعد با خودم فکر کردم وقتی دیگران از پس انجام چنین کاری برمیآیند، دلیلی برای ناتوان بودن من از انجام این کار وجود ندارد. بر اساس آمار، در تایلند 64 میلیون نفری، بیش از 1.8 میلیون معلول زندگی میکند که چیزی در حدود 10 درصد از این معلولین را نابینایان تشکیل میدهند. فعالان حقوق بشر نسبت به وضعیت زندگی معلولین تایلندی اظهار نگرانی میکنند. چرا که در باور بودایی که آیین قالب کشور تایلند محسوب میشود، علت معلولیت یک فرد، گناهی است که آن فرد در زندگی پیشین خود مرتکب شده است. به همین دلیل است که بیشتر معلولین تایلندی از جایگاه مناسبی در جامعه برخوردار نیستند. ایده تأسیس این ارکستر که اعضایش را کودکان و نوجوانان نابینای 8 تا 15 ساله تشکیل میدهند توسط یک موسیقیدان و فعال حوزه محیط زیست و به منظور اصلاح نگاه جامعه به نابینایان شکل گرفت. «Alonjkot» یکی از نگهبانان پارک ملی تایلند است که در یکی از اردوهای برگزار شده از سوی یکی از مدارس ویژه نابینایان، مأموریت یافت تا کودکان نابینا را با روشهای مراقبت از محیط زیست آشنا کند. او در خصوص مواجهه با این کودکان میگوید: در خلال آموزش، سعی میکردم از ابزارهای صوتی جهت تفهیم برخی از مفاهیم بهره بگیرم. یکی از ابزارهایی که در این خصوص به من کمک میکرد، گیتارم بود. در هنگام نواختن گیتار، دریافتم که کودکان نابینا توجه خاصی به موسیقی نشان میدهند. همین امر باعث شد تصمیم بگیرم آموزش موسیقی به این کودکان را شروع کنم. ابتدا از معلمان خواستم انواع سازها را برای نابینایان بنوازند تا آنها بتوانند ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنند. سپس به کمک اساتید نابینا، نتنویسی بریل را به آنان آموختم. کنسرت کودکان نابینا در حضور جمعیت علاقمند برگزار میشود و حرفهای جو به زیباترین شکل پایان آن را رقم میزند: «برای هر آنچه که از دست میرود، جایگزینی وجود دارد. من نمیبینم، اما از داشتن گوش حساس به زیر و بمهای موسیقی لذت میبرم».

 

 

 

صئ...............ورزشی

* بانوان ورزشکار نابینا سیر صعودی داشته اند: سمیه شاعری نایب رئیس بانوان فدراسیون نابینایان در نشست هم اندیشی نواب رئیسان بانوان هیأتهای ورزشی استانهای کشور گفت: تلاش ما در عرصه پیشبرد ورزشکاران زن نابینا و کمبینا در وهله نخست ایجاد انگیزه و استفاده از پتانسیل آنها است. همانطور که بانوان در زمینههای مختلف جامعه به خصوص ورزش نقش مؤثری داشته اند، ورزش بانوان نابینا و کمبینا هم سیر صعودی و حرکت رو به جلو داشته است. شاعری تصریح کرد: بانوان ورزشکار نابینا و کمبینا تکاپوی زیادی برای پیشرفت دارند و انگیزه مثال زدنی در آنها دیده میشود. این قشر میخواهد خود را ثابت کند و انتظار میرود جامعه ورزش و حتی رسانه ها این قشر آسیب دیده جامعه را حمایت کنند. در این بین، هیأتهای استانی هم وظیفه سنگینی دارند. وی همگانی کردن ورزش در بین زنان نابینا و کمبینا را بسیار مهم دانست و افزود: ورزش بانوان نابینا برای توسعه باید در مسیر همگانی شدن گام بردارد و از این طریق به راه قهرمانی خواهد رسید. نایب رئیس بانوان فدراسیون نابینایان و کمبینایان در پایان بیان داشت: در سال 94 در بخش آموزش، استعدادیابی و انجام کارهای ریشه ای برنامههای جامعی در دستور کار داریم. محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان در حاشیه این نشست گفت: مهمترین مشکل ورزش نابینایان نبود امکانات و فضای ورزشی است. مظلومی افزود: نگاه به نابینایان نباید نگاه ترحمی باشد بلکه باید کار کارشناسی صورت گیرد. وی گفت: نیروهای متخصص در زمینه ورزش بانوان وجود ندارد و دختران نابینا از مشکلات زیادی در این عرصه رنج میبرند. الهام دادگستر رئیس امور زنان فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در حاشیه این نشست گفت: این حوزه با برگزاری کلاسهای آموزشی، ارائه خدمات توسط پزشک ورزشی و... در تلاش است، بخشی از مشکلات ورزشکاران نابینا و کمبینا را رفع کند.

 

صئ...............حوادث

* پیر زن ۶۱ ساله  نوزاد خود را در یکی از بیمارستانهای تهران به دنیا آورد: معصومه لباف، پزشک متخصص زنان بیمارستان بهمن اظهار داشت: خانم 61 ساله ای با تخمک اهدایی توانسته است به مدت 9 ماه جنین را در رحم خود رشد دهد و در حال حاضر این نوزاد از طریق سزارین به دنیا آمد. وی ادامه داد: حال عمومی نوزاد و مادرش خوب است.

* دم مارمولک در بجنورد، نانوایی را به تعطیلی کشاند: یک نانوایی در بجنورد، به دلیل پیدا شدن دم مارمولک در نان تولیدی، با حکم تعزیرات حکومتی تعطیل شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی در روز سه شنبه، مدیرکل این اداره گفت: یک نانوایی با شکایت شهروندان مبنی بر مشاهده دم مارمولک در نان آن، تعطیل و مالک آن محکوم به نصب پارچه بر سر در واحد نانوایی خود شد. * شش تن مواد غذایی و آرایشی فاسد در ایلام کشف شد: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج هزار نوع مواد غذایی و آرایشی فاسد و تاریخ مصرف گذشته با حجم شش تن از ابتدای شروع طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون کشف شده است.

* اصفهان پرحادثه ترین استان کشور است: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، استانهای مازندران و کرمان را پس از اصفهان به عنوان پرحادثه ترین استانهای کشور اعلام کرد. * بستری شدن در دستشویی بیمارستان: دارن والترز 36 ساله که پیش از عمل جراحی در حمام -  دستشویی بیمارستان بستری شده بود مانند یک خبرنگار از تمام رویدادهای این شیوه بستری شدنش گزارش تهیه کرد. مسئولان بیمارستان هادرزفیلد در نبود تخت خالی وی را روی تخت ویژه شستشوی بیماران در دستشویی بستری کردند. * کشف کنسروهای افیونی در فرودگاه امام: در فرودگاه امام مأموران هنگام بازرسی محموله ها که قرار بود به مقصد لندن در هواپیما بارگیری شود،  موفق شدند 30 کیلوگرم محموله تریاک را که در کنسرو لوبیا جاسازی شده بود، کشف کنند.

صئ................چاردیواری

* سلام دوستان. از آنجا که این چاردیواری آخرین گفتگوی ما در سال جاری است، پیشاپیش عید نوروز را به همه شما عزیزان تبریک میگویم و به دلیل تقارن ایام اولیه نوروز با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) جا دارد این مناسبت را نیز تسلیت بگویم. در چاردیواریهای امسال در پایان هر شماره یک توصیه برای شما داشتم (سعی کنید همیشه امیدوار باشید) اینبار در آغاز چاردیواری میخواهم با تکیه بر این توصیه اظهار امیدواری کنم که در کل ایام سال جدید علیرغم وجود مشکلات متعدد برای هر یک از شما بویژه آنانی که یا فاقد شغل هستند یا به خاطر مشکلات مالی هنوز قادر به ازدواج نیستند و بسیاری از نابینایان که مشکلات معیشتی دارند سعی کنید با تکیه بر کمک و مهربانی خداوند و البته تکیه بر اراده و پشتکار خود در راه پر فراز و نشیب زندگی در نهایت موفق و کامیاب باشید. قطعاً این امر دست یافتنی است اگر باور کنید کامیابی ناشی از بخت و اقبال نیست هر چند شانس میتواند به آن کمک کند اما در نهایت اراده شما، تکیه به سرمایه های ذهنیتان، پشتکارتان در آموختن دانش روز و البته یک عامل اصلی موفقیت به ویژه برای نابینایان را فراموش نکنید و آن ارتباط اجتماعی قوی، خوشرفتاری با دیگران که در کنارتان هستند و افزون بر قدردانی از محبت همراهان و همیارانمان تلاش بر آنکه ما نیز جبران کننده زحماتشان باشیم و اگر کمکی میگیریم کمک ده و یاور متقابل آنها باشیم. در سال آینده بیش از امسال کوشش خواهیم کرد که در کنار شما عزیزان باشیم. حقوقتان را در عرصه های مختلف پیگیری کنیم، پاسخ پرسشهایتان را از مسؤلان بگیریم و به افزایش آگاهیهایتان کمک کنیم، برای رفع نیازهای اطلاعاتی شما گزارشهای اختصاصی تهیه کنیم. پل رابطتتان با مسؤلان باشیم و در یک نظر سعی کنیم رسانه گروهی شما عزیزان نابینا و کمبینا باشیم. شاهد تغییرات بیشتری در همین راستا در روزنامه و سایت خواهید بود و کوشش میکنیم اگرچه کمال هرگز به طور ایده آل دستیافتنی نیست اما در جهت ارضای نیازهای ذهنی و اطلاعاتی شما گامهای مؤثری برداریم. یکی از اولویتهای ما قطعاً رفع مشکلات توزیع روزنامه است که در ماه های آخر سال جاری نیز این روند را آغاز کرده ایم و امیدواریم با حمایت مدیریت ارشد پست در کشور این مشکلات به حداقل برسد. برای ایام نوروز دو ویژه نامه 40 صفحه ایی تدارک دیده ایم که یکی را در آخرین روز سال و دیگری را در نخستین روز کاری پس از ایام نوروز دریافت میکنید. ویژه نامه هایی شامل مطالب ویژه نوروزی، معرفی برخی جاذبه های گردشگری ایران، معرفی خلاصه لایحه جامع حقوق معلولان که در هیأت دولت است و از سوی بسیاری ازشما درخواست شده بود، جدول و مطالب سرگرمی و طنز، شعر، گزارشهای ویژه اجتماعی و ... در پایان جا دارد از پشتیبانیهای شما عزیزان در طول سال از روزنامه تشکر کنم و همچنین قدردانی از انتقادهای سازنده شما زیرا این روزنامه برای شماست و وظیفه ما حتی الامکان اطلاعرسانی علمی به شما عزیزان است تا بتوانید با دانش روز برای خود و جامعه مؤثر باشید.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *