شناسه خبر: 6154 منتشر شده در مورخ: 1393/12/17 ساعت: 08:27 گروه: اجتماعی  
بهزیستی پلدختر در اجرای طرح توانبخشی از شهرهای موفق لرستان است
150 معلول جدید در پلدختر شناسایی شد

بهزیستی پلدختر در اجرای طرح توانبخشی از شهرهای موفق لرستان است

مسئول اداره بهزیستی شهرستان پلدختر گفت:شهرستان پلدختر از جمله شهرهای موفق لرستان در اجرای طرح توانبخشی است.

فریدون شعاعی در جلسه توان بخشی و  کمیته مناسب‌سازی محیط شهرستان پلدختر افزود: مناسب‌سازی محیط علاوه بر برخورداری معلولان و جانبازان می‌تواند برای سالمندان و کسانی که دچار شکستگی اعضا بوده و مجبور به استفاده از وسایل توانبخشی هستند، مثمر‌ثمر باشد

وی با بیان اینکه  طرح توان بخشی در 100کشور جهان در حال اجرا است بیان کرد:این طرح در لرستان و شهرستان پلدختر موفقیت های چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه توان یاران بهزیستی در روستاهای پلدختر نقش مهمی در خدمات رسانی به معلولان ایفا می کند اظهار کرد:فعال کردت توان یاران بهزیستی در روستاها در راستای واگذاری مراحل کاردمانی به خانواده های معلولان است.

وی تصریح کرد:وقتی مادر برای فزرند معلول خود اقدامات کاردرمانی انجام می دهد این مسئله از لحاظ روحی و روانی تاثیرات مثبتی دارد.

شعاعی عنوان کرد:طرح توانبخشی معلولان در روستاهای پلدختر از سه ماه گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد:جوانان توان یار محلی بر اساس کتابچه هایی به نزدیکان معلولان آموزش های لازم را می دهند تا والدین بهتر بتوانند مراحل کاردمانی را برای فرزند معلول خود انجام دهند.

مسئول اداره بهزیستی پلدختر با بیان اینکه طرح پایش روستاهای پلدختر برای شناسایی معلولان در پلدختر انجام شده است عنوان کرد:بر اساس این پایش 150معلول شناسایی شد و 22رمپ استاندارد در منازل معلولان ضایع نخاعی و شدید احداث شد.

وی تصریح کرد:پرداخت چهار مورد کمک مالی به معلولان،اهدای 16جفت عصا و ویلچر و برگزاری جلسات با دهیاران از دیگر اقدامات بهزیستی پلدختر بوده است.

وی با اشاره به اینکه 12میلیون تومان برای سه ماهه آخر برای طرح توانبخشی به پلدختر اختصاص داده شده است اضافه کرد:امیدواریم تا پایان سال این اعتبار برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان هزینه شود. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *