شناسه خبر: 6048 منتشر شده در مورخ: 1393/12/5 ساعت: 10:20 گروه: اجتماعی  
جزییات واگذاری تسهیلات خرید خودروهای مناسبسازی‌ شده معلولان

جزییات واگذاری تسهیلات خرید خودروهای مناسبسازی‌ شده معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از واگذاری تسهیلات خرید خودروهای داخلی مناسب‌سازی شده به معلولان خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره افزود: طی رایزنی‌هایی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم، بزودی تفاهم نامه‌ای با شرکت‌های خودروسازی داخلی منعقد می‌شود که بر اساس آن به جای خودروهای وارداتی به معلولان واجد شرایط که مجوز تسهیلات خرید خودروهای گمرکی دارند، خودروهای داخلی واگذار می‌شود.

سخنگویی ضمن یادآوری اینکه 88 هزار نفر برای دریافت تسهیلات خرید خودروهای گمرکی ثبت نام کرده بودند که براساس شاخص‌هایی چون شدت و نوع محدودیت، گواهینامه و غیره به 4700 نفر از این افراد این تسهیلات ارائه شد، گفت: متاسفانه برخی افراد با انتشار شایعه باطل شدن حق امتیاز واردات خودروهای معلولان تا پایان امسال، با پرداخت مبالغ ناچیزی، تسهیلات امتیاز 30 میلیون تومانی (که البته این مبلغ با در نظر گرفتن تسهیلات شماره گذاری خودروها ی وارداتی می‌تواند به بیش از 40 میلیون تومان افزایش پیدا کند) را از آنها سلب می‌کنند، لذا از معلولان می‌خواهیم از فروش این تسهیلات خودداری کنند چرا که این خبر کذب است و طی نامه‌ای این امر به استانها اعلام شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این باره تصریح کرد: ارائه این تسهیلات به معلولان فرصت مغتنمی است که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و واگذاری این تسهیلات آن هم با نصف و یا یک سوم قیمت در واقع ظلم به خود این افراد است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به افراد در پرونده آنها ثبت می‌شود لذا حتی اگر حواله‌ها بفروش برسند، مسئولیت آن برعهده خود فرد بوده و متوجه سازمان نیست.

سخنگویی در خصوص انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاری خودروهای داخلی مناسب‌سازی شده، توضیح داد که این تفاهم نامه توسط شخص وزیر در کمسیون اجتماعی دولت مطرح و در حال تنظیم است که در صورت انعقاد و تصویب آن معلولان برای تهیه خودروهای داخلی مشکلی نخواهند داشت.

وی دراین باره تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم نامه، آن دسته از 4700 معلولی که از نظر مالی قادر به استفاده از تسهیلات واردات خودروی گمرکی خود نیستند، برای خرید خودروهای مناسب‌سازی شده داخلی از تسهیلات 30 میلیون تومانی برخوردار خواهند شد و درصورتی که قیمت خودرو کمتر از 30 میلیون تومان باشد به فرد ما به تفاوت آن پرداخت خواهد شد و در صورتی که مبلغ خودرو بیش از 30 میلیون تومان باشد نیز مازاد آن باید توسط خود فرد پرداخت شود.

به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، بر اساس این تفاهم‌نامه معلولان در انتخاب شرکت و نوع خودرو مجاز بوده و تمامی این خودروها با اخذ مبالغی بیشتر و بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان پس از مناسب‌سازی شدن، تحویل داده می‌شوند.

وی هم چنین در ادامه تاکید کرد: با انعقاد این تفاهم نامه نیز همچنان معلولینی که قصد واردات خودروهای خارجی را دارند می‌توانند خودروهای مورد نظر خود را وارد کنند اما آن دسته از معلولینی که توانایی وارد کردن خودروهای خارجی را ندارند می‌توانند از تسهیلات خرید خودروهای داخلی استفاده کنند.

سخنگویی درپایان به ممنوعیت پنج ساله خرید و فروش خودروهای وارداتی معلولان اشاره کرد و گفت: با توجه به ایجاد مشکلات حقوقی برای این افراد به دلیل وجود این ممنوعیت، درهمین خصوص نامه‌ای از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به معاون اول رئیس جمهورمبنی بر برداشته شدن محدودیت خرید و فروش پنج ساله برای خودروهای معلولان نوشته شده است، که امیدواریم این امر محقق شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *