شناسه خبر: 6028 منتشر شده در مورخ: 1393/12/2 ساعت: 12:40 گروه: اجتماعی  
معاون وزیر: یک سوم کودکان معلول زیر پوشش آموزش و پرورش هستند

معاون وزیر: یک سوم کودکان معلول زیر پوشش آموزش و پرورش هستند

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تنها یک سوم از کودکان معلول زیر پوشش این سازمان قرار دارند.

مجید قدمی در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: هم اکنون 72 هزار نفر از معلولان در مدارس استثنایی سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که سه برابر این جمعیت هنوز شناسایی نشده است.

وی افزود: بسیاری از خانواده های معلولان به ویژه خانواده های روستایی به دلیل فقر فرهنگی از ورود معلول خود به اجتماع جلوگیری می کنند که باید با شناسایی این معلولان آنها را تحت آموزش قرار دهیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده هایی که فرزندانی معلول دارند و آنها را پنهان می کنند نیازمند آموزش و فرهنگ سازی هستند تا بتوانند فرزندان خود را برای آموزش وارد جامعه کنند.

قدمی بیان کرد: دانش آموزان معلول بویژه دانش آموزان مناطق روستایی با مشکلات بسیاری همچون رفت و آمد مواجه هستند که باید دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها در این زمینه اقدامی اساسی انجام دهند.

وی از نیمه کار ماندن طرح اردوگاه دانش آموزان معلول غرب کشور به دلیل بالا بودن عوارض ساخت این طرح در همدان انتقاد کرد.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی داعیه دار خدمت رسانی به مستضعفان و افراد محروم و معلول جامعه است و نباید با بخشنامه ای عمل کردن مانع رفع مشکلات این قشر شویم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: برای رفع مشکلات جامعه معلولان باید قوانین و دستور العمل ها را کنار گذاشت.

قدمی گفت: امروز کسانی که ما به آنها کفار می گوییم در زمینه رفع نیازهای معلولان از زمان تولد تا اشتغال و مسکن از ما سبقت گرفته اند و باید ما نیز با الگو برداری زمینه رفاه این افراد را فراهم کنیم.

وی افزود: باید حسابی ویژه برای معلولان باز شود تا این افراد نیز همچون افراد دیگر به راحتی بتوانند آموزش ببینند و در جامعه زندگی کنند.

قدمی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش استثنایی، عهده دار تربیت فرزندانی است که یک یا چند معلولیت دارند و با توجه به اینکه عموم کودکان معلول از خانواده های محروم هستند از آموزش باز می مانند و باید با شناسایی این افراد در ورود آنها به جامعه اهتمام کنیم.

وی با اشاره به فراگیری بیماری اوتیسم به عنوان بیماری قرن 21 بیان کرد: این بیماری در بین خانواده هایی که از نظر تحصیلات و تمکن مالی در سطح بالایی قرار دارند شایع است و تاکنون تحقیقات پاسخی برای علت این بیماری نداشته است.

قدمی تصریح کرد: اعتبارات خوبی در سال 94 برای سرویس رفت و آمد معلولان در نظر گرفته شده که 90 درصد از مشکلات را رفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ابتدا به جامعه سالم اختصاص می یابد گفت: جایگاه معلولان باید در همه زمینه ها به ویژه اعتبارات آموزشی مدنظر قرار گیرد.

500 میلیون ریال اعتبار از سوی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به آموزش و پرورش استثنایی استان همدان اختصاص یافت.

یک هزار و 479 دانش آموز استثنایی در 61 مدرسه استثنایی استان همدان مشغول به تحصیل هستند.

حضور در همایش جشنواره درس پژوهی از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان همدان است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *