شناسه خبر: 6025 منتشر شده در مورخ: 1393/12/2 ساعت: 12:21 گروه: اجتماعی  
دانش‌آموزان استثنایی به مدارس عادی می‌روند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

دانش‌آموزان استثنایی به مدارس عادی می‌روند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تعامل و همکاری با معاونت آموزش ابتدایی برای افزایش پوشش دانش آموزان دیرآموز یا هوش مرزی خبر داد و گفت: در سال آینده میزان حضور دانش آموزان دیرآموز را در مدارس عادی توسعه می‌دهیم.

مجید قدمی  با اشاره به جزئیات اجرای طرح آموزش فراگیر در سال آینده اظهار کرد:‌ اکنون 38 هزار نفر در قالب طرح فراگیر در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، با توجه به بودجه خوبی که برای سال آینده برای این سازمان در نظرگرفته شده است، توسعه و حمایت از طرح آموزشی فراگیر را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: از مجموع اعتبارات، سه میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای این طرح در نظر گرفته شده است. بر این اساس بخشی از دانش آموزان استثنایی چون ناشنوایان و غیره به مدارس عادی خواهند رفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه معلمان مدارس عادی دارای دانش آموز استثنایی تحت آموزش قرار می‌گیرند گفت: علاوه بر این بسته‌های راهنمای خودآموز معلمان را تهیه می‌کنیم تا آموزش‌های تکمیلی لازم را دریافت کنند.

رایگان شدن هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در 10 استان

قدمی ادامه داد: همچنین هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان طرح فراگیر را تقبل خواهیم کرد. علاوه بر این قصد داریم سال آینده ایاب و ذهاب دانش آموزان 10 استان محروم کشور را رایگان کنیم.

پوشش دانش آموزان هوش مرزی

وی از تعامل و همکاری با معاونت آموزش ابتدایی برای پوشش دانش آموزان دیرآموز یا هوش مرزی خبر داد و گفت: در سال آینده میزان حضور دانش آموزان دیرآموز را در مدارس عادی توسعه می دهیم. سالانه 30 تا 50 هزار دانش آموز "هوش مرزی" که بین دانش آموزان کم توان ذهنی و دانش آموزان عادی قرار می‌گیرند را شناسایی می کنیم و از سال تحصیلی آینده خدمات مشاوره‌ای به آنها و خانواده‌هایشان ارائه می‌کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *