شناسه خبر: 590 منتشر شده در مورخ: 1392/8/12 ساعت: 13:35 گروه: فرهنگی  
همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۰۰ نقطه جهان
منافی‌پور در نشست خبری

همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۰۰ نقطه جهان

دبیر مجمع جهانی علی‌اصغر(ع) با اعلام برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۰۰ نقطه جهان گفت: نخستین مسابقه عکس از همایش شیرخوارگان حسینی با عنوان «سوگواره شیرخوارگان حسینی» برگزار می‌شود.

نشست خبری همایش شیرخوارگان حسینی با حضور اصحاب رسانه صبح امروز (یکشنبه 12 آبان ماه) در مجمع جهانی علی اصغر(ع) برگزار شد.

داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) در ابتدای این نشست با اشاره به آغاز فعالیت همایش شیرخوارگان حسینی از سال 1382 گفت: هدف از برگزاری این همایش معنوی در نخستین جمعه ماه محرم هرسال واقعه‌گویی حادثه کربلا در سراسر این کره خاکی با تکیه بر عاطفی‌ترین نقطه واقعه عاشورا یعنی حضرت علی اصغر(ع) است.

وی با بیان اینکه نوزادانی که در سال 82 در اولین همایش شیرخوارگان حسینی شرکت داشته‌اند اکنون وارد یازدهمین سال زندگانی خود شده‌اند، افزود: هدف ما از راه‌اندازی این مجمع که نهاد مردمی است؛ برپایی نهضت عاشورا پژوهی در جهان است که بیش از 2000 سایت به زبان‌های مختلف، بیش از 50 شبکه تلویزیونی اسلامی و غیر اسلامی، همه خبرگزاری‌ و 90 درصد جراید به بازگویی این همایش پرداخته‌اند.

منافی‌پور تربیت سربازهای امام زمان و یارگیری برای نهضت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) را والاترین هدف مجمع جهانی علی‌اصغر(ع) بیان کرد و گفت: امسال همایش شیرخوارگان حسینی روز 17 آبان ماه در بیش از 2300 نقطه در جهان؛ 2000 نقطه در 32 استان کشور و 300 نقطه در پنج قاره برگزار می‌شود که در ایران این مراسم ساعت 8:30 صبح آغاز می‌شود و برنامه نذرخوانی هم رأس ساعت 10 صبح به طور همز‌مان همراه با مصلی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال چهار میلیون نفر در این مراسم حضور خواهند داشت، ادامه داد: 12 هزار و 500 نفر عوامل اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی هستند که بیش از 15 نمایشگاه عکس و نقاشی در حاشیه این مراسم در کشور برگزار می‌شود، همچنین در 15 استان کشور کارگاه دوخت لباس دایر بود که بیش از 400 هزار دست لباس برای این مراسم فراهم شده است که به صورت رایگان در اختیار نوزادان قرار می‌گیرد.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) با بیان اینکه دولت قبلی و فعلی نسبت به این همایش معنوی و ایمانی بی‌مهری‌هایی داشتند، خاطرنشان کرد:‌ طبق هماهنگی‌هایی که با سازمان اوقاف و امور خیریه انجام دادیم، بنا داریم که این همایش را در بیش از سه هزار بقعه متبرکه امامزادگان اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در برخی از استان‌ها طرح چکاپ نوزادان و کودکان در حاشیه برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی انجام می‌شود،‌افزود: تعداد برگزاری مراسم‌ها در برخی از کشورها مانند پاکستان،‌ عراق، کویت، عربستان، بحرین، امارات، لبنان، افغانستان، ترکیه، عمان، قطر، یمن، آمریکا، هند، نیجریه، اوگاندا، تانزانیا، بورکینافاسو، سنگال، کامرون، آلمان، فرانسه و ... برگزار می‌شود.

منافی‌پور همچنین از برگزاری نخستین مسابقه عکس از همایش شیرخوارگان حسینی با عنوان «سوگواره شیرخوارگان حسینی» خبر داد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تصاویر خود از این همایش را تا اربعین حسینی به نشانی اینترنتی ali-asghar.com ارسال کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *