شناسه خبر: 59 منتشر شده در مورخ: 1392/7/24 ساعت: 00:38 گروه: اجتماعی  
بهشهر در معرض تهدید سیل

بهشهر در معرض تهدید سیل

یک‌سال از سالگرد سیل بهشهر گذشت و آنطور که آمارها و شواهد نشان می‌دهد هنوز هم سیل تهدیدی بزرگ برای این شهرستان به‌حساب می‌آید.

سال گذشته در همین روزها سیل ویرانگری در بهشهر جاری شد که ماحصل آن کشته شدن 6نفر و مصدوم‌شدن ده‌ها نفر بود. 50درصد زمین‌های کشاورزی، خانه‌های مسکونی، مغازه‌ها، رستوران‌ها، کارگاه‌ها، خودروها، مدارس، فضای سبز، رودخانه‌ها، کانال‌های آب، پل‌ها و تاسیسات شهری هم طعمه سیل شدند. در سیل شامگاه 22مهر 91، یک‌هزار و 200واحد مسکونی از یک تا 100درصد آسیب دیدند که یک‌ هزار و 88واحد در بهشهر و بقیه در گلوگاه (بخش شهری و کلباد) بود.

در بحث کشاورزی خسارات بیش از 4میلیارد تومان برآورد شد و در مجموع خسارات نزدیک به 70میلیارد تومان بود. دولت گذشته با توجه به سیل‌هایی که همزمان در برخی از شهرها و روستاهای مازندران، گیلان و آذربایجان شرقی روی داد، فقط توان تأمین 45میلیارد تومان جبران خسارت را داشت که پرداختی آن به‌خاطر مشکلات اقتصادی دولت به 30درصد هم نرسید.

در مجموع، از 45میلیارد تومانی که هیأت دولت در 25مهر 91در جلسه مدیریت بحران استانداری مازندران با حضور وزیر کشور و معاون اول رئیس‌جمهور وقت به تصویب رساند، قرار بود 70درصد به سیل بهشهر اختصاص پیدا کند، اما آنچه در گفت‌وگو با مدیران اجرایی بهشهر حاصل شد، عدد مجموع 9میلیارد تومان را نشان می‌دهد که 7میلیارد تومان آن به بخش‌های زیربنایی اختصاص یافت و 2میلیارد تومان هم در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران استان به منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص داده شد که این سازمان نسبت به احداث حدود 50سیل‌بند و یک سرشاخه‌گیر برای جلوگیری از حوادث احتمالی اقدام کرد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *