شناسه خبر: 5805 منتشر شده در مورخ: 1393/11/1 ساعت: 11:05 گروه: اجتماعی  
تحقق قانون حمایت از معلولان مهمترین خواسته دانش آموزان استثنایی است
نماینده دانش آموزان استثنایی در مجلس دانش آموزی:

تحقق قانون حمایت از معلولان مهمترین خواسته دانش آموزان استثنایی است

نماینده دانش آموزان استثنایی در هفتمین مجلس دانش آموزی گفت: تحقق قانون جامع حمایت از معلولان کشور در مدارس مهمترین خواسته ما است.

زینب کاویانی نماینده دانش آموزان استثنایی از استان خراسان شمالی اظهار کرد: مهم ترین برنامه من این است که بستر مناسبی فراهم شود تا قانون جامع حمایت از معلولان کشور از صورت چند ماده و تبصره به مرحله عمل در بیاید. این مهم ترین خواسته دانش آموزان استثنایی سراسر کشور است که البته به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا این موضوع در حال تحقق یافتن است.

وی درباره نحوه انتخاب نماینده دانش آموزان استثنایی کشور که تنها یک نماینده در مجلس دانش آموزی دارند؟ افزود: ابتدا در مرحله استانی نمایندگانی از همه شهرستانها حضور دارند که بعد از صحبت ها و تبادل نظرها یک نفر به عنوان نماینده کل استان انتخاب می شود؛ سپس در مرحله کشوری نمایندگان دانش آموزان استثنایی همه استان ها در جلسه ای در تهران باهم آشنا می شوند و به بحث و تبادل نظر می پردازند که نهایتا رای گیری انجام شده، یک نفر به عنوان نماینده استثنایی های کل کشور به مجلس دانش آموزی راه می یابد.

نماینده خراسان شمالی در مجلس دانش آموزی گفت: در قانون گذشته حمایت از معلولان مقرر شده که 3 درصد از استخدامی های ادارات باید از معلولان باشند که خوشبختانه این رقم در قانون جامع جدید به 5 درصد افزایش پیدا کرده است. این موضوع به نوعی برای ما نوید بخش است؛ البته به شرطی که این قانون عملی شود.

نماینده دانش آموزان استثنایی در مجلس دانش آموزی درباره میزان و نحوه تاثیرگذاری فعالیت های مجلس دانش آموزی در سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش و حتی سیاستگذاری های کلان کشور گفت: به قول یکی از دوستان، مجلس دانش آموزی تصمیم گیر نیست بلکه تصمیم ساز است. نظرات و تصمیمات دانش آموزی در حد اختیارات نمایندگان دانش آموزی ارائه می شود؛ ولی هرچقدر مسئولان ما به این ایده ها و نظرات بها دهند و به آن توجه کنند، به همان میزان در سیاستگذاری ها موثر واقع خواهد شد.

دانش آموز روشندل مجلس دانش آموزی در خصوص مشکلات دانش آموزان معلول در سیستم آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: خوشبختانه دکتر روحانی تنها کاندیدایی بود که در رقابت های انتخاباتی شان به طور مستقیم به مشکلات معلولان اشاره کرد که این موضوع برای ما جای خوشحالی دارد. فعلا دانش آموزان استثنایی در بسیاری موارد دچار ضعف ها و مشکلاتی هستند که بیشتر آن ها به نوع نگرش جامعه به این افراد بر می گردد. مردم باید معلولان را بشناسند و از توانمندی هایشان باخبر شوند تا معلول یک فرد منزوی تلقی نشود. این تغییر نگرش در صورتی ممکن است که ما از حمایت همه جانبه رسانه ها خصوصا رسانه های عمومی برخوردار باشیم.

کاویانی درخصوص مشکلات دانش آموزان معلول در حوزه آموزش و پرورش و در سطح مدارس گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلات ما این است که کتابهای درسی مخصوص نابینایان بسیار دیر به دست دانش آموزان می رسند . همین سال گذشته، دو مورد از کتاب‌های خط بریل من در سال تحصیلی دو هفته بعد از برگزاری امتحانات ترم دوم به دستم رسیدند. امیدوارم بتوانیم با طرح این بحث در مجلس دانش آموزی تا حدی این مشکل را رفع کنیم.

وی در خصوص نحوه ارتباط خود بادانش آموزان استثنایی سراسر کشور به منظور باخبر شدن از مطالبات آنها در این بخش گفت: من همیشه از طریق تلفن با نمایندگان استان ها در تماس هستم که آن ها نیز ارتباط مستقیم با نمایندگان شهرها دارند.

گفتنی است؛ هفتمین دوره مجلس دانش آموزی روز سه شنبه 30 دی ماه 93 در اردوگاه شهید باهنر تهران به کار خود پایان داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *