شناسه خبر: 5720 منتشر شده در مورخ: 1393/10/21 ساعت: 10:27 گروه: اجتماعی  
بانک اطلاعات مسائل اجتماعی در سازمان بهزیستی تشکیل شود
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با معاون وزیر تعاون:

بانک اطلاعات مسائل اجتماعی در سازمان بهزیستی تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سازمان بهزیستی باید دبیرخانه یا بانک اطلاعاتی قوی داشته باشد تا مسائل را به صورت جدی و با سنجش همه جانبه دنبال کند

  به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‎نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با همایون هاشمی معاون وزیر تعاون با اشاره به همکاری بهزیستی با مراکز علمی اظهار داشت: در حال حاضر در بحث آسیب و نارسایی اجتماعی، خانوادگی و حوادث متعارف نیاز به انجام همکاری مراکز معنوی، علمی و دانشگاهی با مراکز حمایتی به منظور پیشگیری و درمان موثر احساس می‌شود.

وی افزود: توانمندسازی باید به ابعاد معنوی اضافه شود تا خلأ سیستم‌های در بعد معنوی که در برخی موارد، مورد غفلت قرار گرفته برطرف شود و نیاز است در پرسنل و کسانی که به عنوان خیر خدمت‌گذار مسئولیت می‌پذیرند انگیزه عمیق ایجاد شده و تشویق‌هایی در این زمینه انجام شود.

امام جمعه اراک تصریح کرد: به منظور اثر بخشی بیشتر در امر ایجاد انگیزه پرسنل می‌توان از مفاهیم دینی نیز استفاده کرد علاوه‌بر آن به منظور آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد می‌توان از هنرمندان سالم به منظور انجام فعالیت‌های هنری در صداوسیما استفاده کرد.

آیت‌الله دری‎نجف‌آبادی با اشاره به وضعیت اعتیاد در استان مرکزی گفت: در این راستا حداقل30 درصد زندانیان استان، زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سازمان بهزیستی باید دبیرخانه یا بانک اطلاعاتی قوی داشته باشد تا مسائل را به صورت جدی و با سنجش همه جانبه دنبال کند و در این راستا می‌تواند مسائل پیشگیری و درمان را در اتاق کارشناسی، مطالعه و پیگیری کند.

آیت‌الله دری‎نجف‌آبادی بااشاره به ضرورت توجه بهزیستی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی گفت: بهزیستی باید در توانمندسازی خود تلاش کند و می‌تواند درکنار الویت خود پس از سازماندهی و برنامه‌ریزی در برخی موارد، مردم را به‌منظور کمک به خود تشویق نماید و قسمت‌هایی از وظایف را به مردم واگذار کند زیرا این بار برای بهزیستی و دولت به تنهایی سنگین است.

وی افزود: بهزیستی برای اشتغال زنان بی‌سرپرست باید از خانواده‌ها حمایت کرده وبه تشویق خیرین در این زمینه تلاش کند در این راستا می‌تواند از تجربیات دانشگاه بهزیستی نیز استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای 240 هزار دانش آموز و 120 هزار دانشجو به عنوان جمعیت هدف آگاهی بخشی است که علاوه برآن 3 هزار واحد صنعتی نیز دارد، پس بهزیستی باید توجه ویژه‌ای به این مراکز به عنوان مراکز عمده جمعیتی در راستای اقدامات خود داشته باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *