شناسه خبر: 5701 منتشر شده در مورخ: 1393/10/20 ساعت: 09:03 گروه: اجتماعی  
طرح رایگان توانبخشی معلولان در منزل آغاز شد

طرح رایگان توانبخشی معلولان در منزل آغاز شد

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از آغاز طرح توانبخشی معلولان در منازل خبر داد و گفت: این طرح به صورت رایگان برای معلولانی که امکان مراجعه به مراکز توانبخشی را ندارند اجرا می شود.

'فرید الدین حجت الاسلامی ' درگفت و گو با خبرنگار ایرنا از برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان اشاره کرد و افزود: این طرح در شهرستانهای همدان، ملایر ، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان برگزار می شود و معلولان می توانند از این خدمات در منزل و به صورت رایگان استفاده کنند و مابقی شهرهای استان در سال آینده از این طرح بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون رویکرد سازمان بهزیستی از توانبخشی مبتنی بر جامعه به سمت توانبخشی مبتنی بر خانواده تغییر پیدا کرده است و ما سعی داریم با همکاری خانواده ها، معلولان و سالمندان را در خانه هایشان نگهداری کنیم .

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تمرکز زدایی از مراکز شبانه روزی را از مزایای این طرح ذکر کرد و گفت: خدمات توانبخشی و مراقبت از معلولان با حضور مربیان و مددکاران آموزش دیده به صورت چهره به چهره در منازل انجام می شود.

حجت الاسلامی با بیان اینکه 15 درصد از جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: بیش از 40 هزارخانواده دارای معلول شناسایی شده که از حمایتهای سازمان بهزیستی برخوردار هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *