شناسه خبر: 5626 منتشر شده در مورخ: 1393/10/9 ساعت: 12:32 گروه: اجتماعی  
حق پرستاری معلولان 50 درصد افزایش یافت

حق پرستاری معلولان 50 درصد افزایش یافت

مدیر کل بهزیستی اصفهان از افزایش 50 درصدی حق پرستاری از معلولان ضایعه نخاعی در این استان خبر داد.

سعید صادقی  افزود: امسال سرانه حق پرستاری از معلولان ضایعه نخاعی به یک میلیون و 200 هزار ریال افزایش یافته است. وی اظهار کرد: این اعتبار شامل حق پرستاری و کمک هزینه های درمان و بیمه معلول آسیب نخاعی می شود. وی خاطر نشان کرد: 780 نفر از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: تعداد این افراد در سال گذشته 370 نفر بود. وی همچنین مجموع مددجویان معلول زیر پوشش بهزیستی اصفهان را 240 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود 26 هزار نا شنوا، 12 هزار نا بینا، 60 هزار معلول جسمی، حرکتی، 80 هزار کودک و بزرگسال کم توان ذهنی، 20 هزار معلول اعصاب و روان مزمن و آسیب نخاعی هستند.

وی افزایش مستمری مدد جویان و معلولان زیرپوشش این اداره کل به میزان 25 درصد را از اقدامات مهم بهزیستی در سال جاری برشمرد. مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، توانمندسازی هر چه بیشتر معلولان و مددجویان بهزیستی را رویکرد مهم این سازمان در سال جاری بیان کرد و افزود: تغییر عملکرد و نگاه معلولان به زندگی از دیگر اهداف مهم بهزیستی برای این اقشار جامعه است.

صادقی با اشاره به ضرورت رسیدگی بیشتر به معلولان گفت: قانون حمایت از معلولان هنوز در حال تدوین است و ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم که در تصویب این قانون جدید از معلولان حمایت ویژه کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *