شناسه خبر: 5458 منتشر شده در مورخ: 1393/9/23 ساعت: 11:45 گروه: فرهنگی  
فن مطالعه باید در قالب یک درس به بچه ها آموزش داده شود

فن مطالعه باید در قالب یک درس به بچه ها آموزش داده شود

به گزارش روابط عمومی و رسانه های نوین رادیو کتاب، بهزاد قباخ لو، استاد دانشگاه در خصوص تشویق دانش آموزان به کتابخوانی گفت: فن مطالعه باید در قالب یک درس به بچه ها آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار رادیو کتاب، بهزاد قباخ لو، استاد دانشگاه در گفتگو با برنامه دیباچه این رادیو گفت: متاسفانه در نظام آموزشی ما فرهگ کتابخوانی در شرح وظایفمعلمان و مدیران دیده نشده است، مطالعه به ان سمت معنا شده است که بچه ها فقط تکرار و تمرین کنند و اصل فن مطالعه فراموش شده است.

وی افزود: اگر این به عنوان یک وظیفه آموزشی مطرح شود این کمک می تواند به فرهنگ مطالعه کند؛ باید برای معلمان و مدیران یک وظیفه آموزشی تلقی شود تا فن مطالعه را به دانش آموزان یاد دهند.

این استاد دانشگاه گفت: این معلم ها هستند که با جذاب کردن تدریس می توانند بچه ها را جذب کتابخوانی کنند؛ فن مطالعه باید در قالب یک درس به بچه ها آموزش داده شود.

رادیو کتاب روی موج اف ام ردیف 95/5 مگاهرتز هر روز از ساعت 18 تا 2 بامداد مخاطبان می توانند از طریق گیرنده های دیجیتال و یا وبگاه www.bookradio.ir برنامه های رادیو کتاب را دریافت کنند. ارتباط با رادیو کتاب از طریق شماره پیامک 30000900 و یا رایانامه radiobook@irib.irامکان پذیر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *