شناسه خبر: 5442 منتشر شده در مورخ: 1393/9/18 ساعت: 13:54 گروه: فرهنگی  
کتاب، رسانه ای که همچنان جایگاه خود را دارد

کتاب، رسانه ای که همچنان جایگاه خود را دارد

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده گفت: به رغم گسترش انواع رسانه ها و وسایل ارتباطی، هیچگاه کتاب جایگاه خود را از دست نمی دهد در حقیقت کتاب دارای جایگاه خاص و فرم منحصر به فردی است که توسط هیچ وسیله دیگری پر نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و رسانه های نوین رادیو کتاب، علی اصغر احمدی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده در گفتگو با برنامه دیباچه این رادیو گفت: به رغم گسترش انواع رسانه ها و وسایل ارتباطی، هیچگاه کتاب جایگاه خود را از دست نمی دهد در حقیقت کتاب دارای جایگاه خاص و فرم منحصر به فردی است که توسط هیچ وسیله دیگری پر نخواهد شد. 
وی ادامه داد: زمانی که رادیو و تلویزیون اختراع شد، بسیاری از افراد عنوان می کردند که کتاب به زودی از دایره زندگی افراد از بین می رود، ولی اینگونه نشد و حتی امروزه که کامپیوتر و انواع سیستم های انتقال اطلاعات است، کتاب از اهمیت خاصی در پرورش افراد برخوردار است. 
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده اظهار داشت: کودکان بخش زیادی از رفتار کتاب خواندن را از والدین خود می آموزند؛ از این رو باید به این مسئله توجه شود؛ نکته دوم در حوزه ترغیب کودکان به کتابخوانی مستند صحبت کردن است؛ البته استناد کردن نمی توان به سایت باشد، چرا که اطلاعات سایت ها چندان معتبر نیست، ولی اطلاعات کتاب ها معتبرتر است و باید به این مهم اهمیت داده شود. 
احمدی ادامه داد: باید هم مستند صحبت کنیم و هم مستدل سخن بگوییم و کتاب ها هر دو قابلیت را در کنار یکدیگر دارند و از این رو از اهمیت خاصی برخوردار هستند، به عبارت دیگر همراه با مطالعه تفکر بسیار لازم است و نباید از آن غافل شد؛ البته تفکر درباره مطلبی که از کتاب می خوانیم بسیار راحت تر است و این مسئله باعث می شود که عقل محور ارتباطات ما شود نه احساسات و خیالات. 
رادیو کتاب روی موج اف ام ردیف 95/5 مگاهرتز هر روز از ساعت 18 تا 2 بامداد مخاطبان می توانند از طریق گیرنده های دیجیتال و یا وبگاه www.bookradio.ir برنامه های رادیو کتاب را دریافت کنند. ارتباط با رادیو کتاب از طریق شماره پیامک 30000900 و یا رایانامه radiobook@irib.irامکان پذیر است. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *