شناسه خبر: 5381 منتشر شده در مورخ: 1393/9/12 ساعت: 09:37 گروه: اجتماعی  
افتتاح ششمین مرکز موقت نگه داری از معلولان تا پایان سال/ ارائه طرح بیمه خدمات توان پزشکی و بیمه سلامت معلولان به وزارت

افتتاح ششمین مرکز موقت نگه داری از معلولان تا پایان سال/ ارائه طرح بیمه خدمات توان پزشکی و بیمه سلامت معلولان به وزارت

معاون دفتر توان بخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور از افتتاح ششمین مرکز موقت نگه داری معلولان در تهران و پوشش 80درصدی لوازم توان پزشکی معلولان تا پایان سال خبر داد.

علی نعمتی معاون دفتر توان بخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری حمایت از جامعه معلولان گفت: آیین‌های گرامی داشت روز جهانی معلولان پیام اقلیت جسمانی را به دهکده جهانی می‌رساند که در این زمینه معاهدات بین المللی و ملی صورت گرفته است تا حقوق معلولان به نحو مطلوب و شایسته‌ای تدوین شود و نیازهای معلولان را به گوش مسئولان برساند. 
  
وی افزود:‌ سازمان بهزیستی به عنوان متولی رسمی در حمایت از معلولان شناخته شده است اما متولی صفر تا صد نیازهای معلولان نیست چه بسا که دانشگاه، آ‌موزشگاه و دیگر نیازهای معلولان را نمی‌تواند فراهم کند. 
  
معاون دفتر توان بخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد:‌ هر سازمانی بر اساس وظایف خود باید به بهزیستی کمک کند تا ارائه خدمات مطلوب تری به معلولان داشته باشیم. 
  
نعمتی در ادامه بیان کرد:‌ دفتر روزانه توان بخشی و توان پزشکی معلولان به عنوان متولی تامین وسایل پزشکی برای بازگرداندن معلولان به توانانی‌های اولیه خود در یکی دو سال اخیر گام‌های موثر برداشته است که امیدواریم تا پایان سال پوشش 80درصدی در این امر را داشته باشیم. 
  
وی اظهار داشت:  اعتبارهای دولت که به وسایل توان پزشکی اختصاص داشته می‌شود کفاف تمام نیازهای معلولان را نمی‌دهد و نیاز به اعتبارات بیشتری برای تامین نیازهای معلولان دارد. 
وی به منحصر به فرد بودن نیازهای معلولان ضایعه نخاعی اشاره کرد و گفت:‌ معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر مشکلات حسی و حرکتی از بیماری هایی چون پوکی استخوان، فشار خون،  مشکلات کلیوی رنج می‌برند که این امر توجه بیشتر مسئولان را به معلولان نیاز دارد. 

معاون دفتر توان بخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور در ادامه بیان کرد: سازمان بهزیستی تلاش کرده که بیمه خدمات توان پزشکی و وسایل کمک پزشکی و همچنین بیمه سلامت معلولان را به وزارت ارائه دهد که امید است با محقق شدن این امر بخش عمده‌از مشکلات معلولان برطرف شود. 

نعمتی خاطر نشان کرد: 5مرکز خاص معلولان ضایعه نخاعی در پنج استان چهارمحال و بختیاری، قزوین، کرمان، گلستان، یزد و 61مرکز جسمی و حرکتی در حال ارائه خدمات به معلولان هستند و ششمین مرکز نگه داری موقت از معلولان در تهران تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *