شناسه خبر: 5373 منتشر شده در مورخ: 1393/9/10 ساعت: 13:03 گروه: ورزشی  
صفایی قهرمان مسابقات شطرنج نابینایان در بخش بانوان شد + فایل صوتی مصاحبه

صفایی قهرمان مسابقات شطرنج نابینایان در بخش بانوان شد + فایل صوتی مصاحبه

دهمین دوره از رقابتهای شطرنج نابینایان و کم بینایان در بخش بانوان با حضور 40 ورزشکار از 16 استان کشور به پایان رسید

به گزارش ایران سپید ملیحه صفایی از استان خراسان رضوی عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را از آن خود کرد. در دور هفتم و پایانی این مسابقات در میز 1، صفایی نقوی را شکست داد. در میز 2، برقول با سرگزی به تساوی رسید. در میز 3، زارعزاده حسینزاده را مغلوب کرد. در میز 4، سعیدی از سد پورعلی گذشت. در میز 5، کنگازیان علینجیبی را برد و در میز 6، زنده بودی شمس را شکست داد. در نهایت در جدول رده بندی بخش بانوان، ملیحه صفایی از خراسان رضوی با 6 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. عاطفه نقوی از خراسان رضوی با 6 امتیاز و پوئن شکنی کمتر دوم شد و فاطمه برقول از خوزستان با 5.5 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. لیلا زارعزاده با 5، صدیقه سرگزی با 5، فاطمه سعیدی با 5، فریبا زنده بودی با 5 و پریچهر کنگازیان با 5 امتیاز به علت پوئن شکنی کمتر عناوین چهارم تا هشتم این رقابتها را از آن خود کردند. فاطمه رحیمی با 4.5 و فاطمه اسدزاده با 4.5 امتیاز نهم و دهم شدند. ملیحه صفایی فاتح دهمین دوره قهرمانی کشور شطرنج بانوان در مصاحبه با ایران سپید گفت: از سال 1377 وارد شطرنج نابینایان شدم و در سال 78 مقام اول مسابقات قهرمانی کشور را به دست آوردم. از آن سال تا کنون همواره در بیشتر رقابتهای قهرمانی کشور عناوین اول تا چهارم را در اختیار داشتم. صفایی ادامه داد: در سال 1390 توانستم در مسابقات جهانی نابینایان در آنتالیای ترکیه مقام اول بخش بانوان را از آن خود کنم. صفایی در خصوص سطح فنی بازیهای این دوره گفت: جوانان پیشرفت بسیاری در این رشته داشته اند و اگر شطرنج بازان بزرگسال تمرینهای خوبی نداشته باشند، از سال آینده سکوها از آن جوانان خواهد بود.

مصاحبه با ملیحه صفایی نفر اول بخش بانوان، عاطفه نقوی، فاطمه برقول، و لیلا زارعزاده نفرات دوم تا چهارم مسابقات قهرمانی کشور شطرنج بانوان و مصاحبه با سایر نفرات برتر این دوره از مسابقات را از لینک زیر دانلود کرده و گوش کنید.

فایل صوتی مصاحبه با عاطفه نقوی
فایل صوتی مصاحبه با لیلا زارع زاده
فایل صوتی مصاحبه با فاطمه برقول
فایل صوتی مصاحبه با فریبا زنده بودی
فایل مصاحبه با ملیحه صفایی
فایل صوتی مصاحبه با میثم مرادیان
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *