شناسه خبر: 5191 منتشر شده در مورخ: 1393/8/7 ساعت: 11:04 گروه: سیاسی  
وزیر پیشنهادی علوم: دانشگاه ها نباید باشگاه سیاسی باشند
شروع سخنان نیلی در جلسه رای اعتماد مجلس ؛

وزیر پیشنهادی علوم: دانشگاه ها نباید باشگاه سیاسی باشند

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این وزارتخانه نقشی محوری در رشد علمی هدفمند با هدف دستیابی به جایگاه پیش بینی شده در سند چشم انداز در افق 1404 دارد، تاکید کرد که دانشگاه ها نباید باشگاه سیاسی باشند.

محمود نیلی احمدآبادی درصحن علنی مجلس و دفاع از برنامه هایش برای کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درود به روان شهیدان انقلاب اسلامی آغاز کرد.

وی با بیان این جمله که همواره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است اعتقاد داشتم، افزود: 'متاسفم مدت محدودی در اختیار داشتم تا به خدمت نمایندگان برسم اما با روی گشاده و دقت نظر آنان روبرو شدم و توانستم دغدغه ها را بشنوم.'

وی صبحت های خود را با ارایه برنامه هایش برای وزارت علوم شروع کرد و گفت که در پایان به شبهات مطرح شده نیز پاسخ خواهد داد .

نیلی احمد آبادی افزود: وزیر پیشنهادی وزارتخانه ای هستم که بیش از 4 میلیون دانشجو و جمع کثیری از اساتید و متفکران و متخصصان این کشور تحت پوشش این وزارتخانه هستند یعنی یکی ازبزرگترین سرمایه های کشور تحت پوشش این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد وزارت علوم یکی از متولیان اصلی سیاست های علمی و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

نیلی احمد آبادی در ادامه اظهار کرد : از حسن نظر ریاست جمهور بابت معرفی خودم به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی تشکر و قدردانی می کنم. 

وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: همواره معتقد بودم که مجلس در راس امور است و در این مدت بیش از پیش به این موضوع واقف شدم. دقتی که نمایندگان مجلس و حساسیتی که در اداره امور بهتر کشور دنبال می شد مرا بیشتر به این جمله حضرت امام (ره) واقف کرد. 

وزیر پیشنهادی وزارت علوم اظهار کرد: وظبفه این وزارت خانه تداوم رشد علمی هدفمند با هدف دستیابی به جایگاه پیش بینی شده در سند چشم انداز در افق 1404 است. 

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید چیت چیان وزیر نیرو، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد به محمود نیلی احمدآبادی حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نیز صبح امروز با حضور در صحن علنی در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری سخنرانی کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: ايرنا
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *