شناسه خبر: 5184 منتشر شده در مورخ: 1393/8/7 ساعت: 11:06 گروه: اجتماعی  
برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۳۰ نقطه جهان
منافی‌پور در نشست خبری اعلام کرد:

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۳۰ نقطه جهان

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اعلام برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۳۰ نقطه از جهان از تدوین دکترین این مجمع خبر داد و گفت: دکترین مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) را طی نامه‌ای به رهبر انقلاب تقدیم خواهیم کرد.

 داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)  طی نشست خبری که در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، به تشریح ویژه برنامه دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی پرداخت.

داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در ابتدای این نشست با اشاره به آغاز فعالیت همایش شیرخوارگان حسینی از سال 1382 گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) همان تشکل هیئات مذهبی و یک مجموعه کاملا مردمی است و ما در همایش شیرخوارگان حسینی که از 12 سال پیش تا کنون در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود تنها به دنبال روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی نیستیم، بلکه به دنبال تسری دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با عنوان «کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلا» هستیم.

وی افزود: ما با تکیه برکلام معصوم و آیات قرآن ساختاری را به عنوان راهبرد مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تدوین کرده ایم که بر اساس آن بر این هستیم که با تعمیم این دکترین به تکامل حیات شیعه که از کربلا آغاز می شود، کمک کنیم چراکه حضرت علی اصغر(ع) مکمل این حیات هستند.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) هدف از راه‌اندازی این مجمع را پاسخ به «بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ» درباره کوچکترین شهید حماسه کربلا دانست و افزود: هدف از همایش شیرخوارگان حسینی برپایی نهضت عاشورا پژوهی در جهان است که بیش از 2000 سایت به زبان‌های مختلف، بیش از 50 شبکه تلویزیونی اسلامی و غیر اسلامی، همه خبرگزاری‌ ها و 90 درصد جراید به بازگویی این همایش پرداخته‌اند.

منافی پور افزود: ما با مطرح کردن شهادت حضرت علی اصغر(ع) نه تنها در شیعه و اهل سنت ومسیحیت که در تمام ادیان می توانیم کربلا را به دنیا معرفی کنیم. حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت ایشان سند سبوعیت و قساوت دشمنان اهل بیت(ع) است و بر آن تأکید داریم و جریان عاشورا محدود به سال 61 نیست بلکه همچنان ادامه دارد.

وی تربیت سربازان امام زمان(عج) و یارگیری برای نهضت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) را والاترین هدف مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) بیان کرد و گفت: امسال همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه نهم آبان ماه در بیش از 2500 نقطه در 32 استان کشور و 230 نقطه در 40 کشور و در پنج قاره برگزار می‌شود که در ایران این مراسم ساعت 8:30 صبح آغاز می‌شود و برنامه نذرخوانی هم رأس ساعت 10 صبح به طور همز‌مان در مصلی تهران و سایر نقاط کشور برگزار می‌شود.

وی به دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اشاره کرد و گفت: این دکترین و راهبرد که حیات شیعه است نامه ای شده برای نخبگان و بزرگان و مراجع که مراحل پایانی آن انجام گرفته است و در اولین قدم این نامه را به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می کنیم تا راهبردی برای زمینه‌سازی ظهور باشد و این زمینه‌سازی ظهور با نقطه عطف حضرت علی اصغر(ع)، کربلا را به جهان معرفی می‌کند.

منافی‌پور اعلام کرد: دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در 40 کشور مانند پاکستان،‌ عراق، کویت، عربستان، بحرین، امارات، لبنان، افغانستان، ترکیه، عمان، قطر، یمن، آمریکا، هند، نیجریه، اوگاندا، تانزانیا، بورکینافاسو، سنگال، کامرون، آلمان، شیلی، فرانسه و ... برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) گفت: تهیه لباس این مراسم در مراکز استان‌ها توسط کمک‌های مردمی همان استان در 70 کارگاه تهیه شده و در تهران تنها برای برخی از کشورهای خارجی و مناطق سنی نشین و مرزی این لباسها تهیه شده است و برای خارج از کشور، 20 هزار لباس به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و آذری برای بیش از 40 کشور ارسال شده است، اما متأسفانه به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم به 11 کشور شامل آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، هلند، تانزانیا، استرالیا، مالزی و اندونزی لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی ارسال کنیم.

 
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *