شناسه خبر: 5015 منتشر شده در مورخ: 1393/7/7 ساعت: 11:24 گروه: سیاسی  
معاون اجرایی رییس جمهور وارد پایتخت افغانستان شد

معاون اجرایی رییس جمهور وارد پایتخت افغانستان شد

'محمد شریعتمداری' معاون اجرایی رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری 'اشرف غنی احمد زی 'با استقبال مقامات بلند پایه این کشور و 'محمد رضا بهرامی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، وارد کابل شد.

 'محمد شریعتمداری' معاون اجرایی رییس جمهوری کشورمان هنگام ورود به کابل به خبرنگار ایرنا گفت: خوشحالم که در کشور دوست و برادر افغانستان و در شهر زیبای کابل، حضور دارم.

شریعتمداری گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای صلح، ثبات و آرامش در افغانستان ارزش و اهمیت فوق العاده ای قائل بوده و همیشه آرامش خود را در آرامش همسایه خود، افغانستان جستجو می کرده است.

معاون اجرایی رییس جمهوری کشورمان در ادامه با ابراز خشنودی از همبستگی موجود در افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به همکاری بیشتر با دولت وحدت ملی افغانستان در همه زمینه ها است.

معاون اجرایی رییس جمهوری پیش از سفر به افغانستان با اعلام آمادگی کشورمان برای مشارکت اقتصادی در این کشور خصوصا در انتقال تجارب در حوزه های مختلف از طریق شرکت های خصوصی، تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط خود را با دولت آینده افغانستان گسترش خواهد داد.

شریعمتداری افزود: کشور دوست و برادر افغانستان، با یک توافق ارزشمند که نشانگر ظرفیت و توانمندی قابل ملاحظه این کشور است از مشکلات کنونی خارج شده و می رود تا به شرایط مطلوب برسد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه صلح و ثبات و آرامش در کشور دوست و همسایه ما، افغانستان، همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود تصریح کرد: صلح و ثبات در افغانستان موجبات همکاری های بیشتر اقتصادی و فنی را بین دو کشور فراهم می کند.

محمد شریعتمداری به نمایندگی از طرف رییس جمهوری کشورمان در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید افغانستان شرکت می کند.

شریعتمداری در این سفر یک روزه با 'محمد اشرف غنی احمد زی' رییس جمهوری جدید افغانستان و نیز با 'عبدالله عبدالله' رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان و همچنین حامدکرزی رییس جمهوری سابق این کشوردیدار و گفت وگو خواهد کرد.

قرار است امروز در نخستین انتقال مسالمت آمیز قدرت در افغانستان، مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی به عنوان رییس جمهور و عبدالله عبدالله به عنوان رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با حضور 1400 تن از مهمانان داخلی و خارجی در کابل برگزار شود.

'حامد کرزی' در سیزده سال گذشته ریاست جمهوری افغانستان را بر عهده داشت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *