شناسه خبر: 4907 منتشر شده در مورخ: 1393/6/24 ساعت: 11:14 گروه: اجتماعی  
لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان همچنان در بلاتکلیفی
آلیا:

لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان همچنان در بلاتکلیفی

رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس، با انتقاد از ارایه نشدن لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان،‌ گفت: متاسفانه با وجود درخواست‌های متعدد برای تعیین تکلیف لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان اما این لایحه از ‌سال آخر فعالیت دولت دهم و اکنون نیز در دولت یازدهم همچنان معطل مانده است.

فاطمه آلیا درباره آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان،‌ افزود: با توجه به اینکه قانون فعلی حمایت از معلولان به دلیل وجود خلاءهای قانونی تنها 30 درصد اجرایی شده، لذا در لایحه مذکور  پیشنهاداتی با همکاری مجلس، دولت و سازمان‌های مردم نهاد تهیه تا نواقص موجود برطرف شود.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم درخواست‌های متعدد برای تعیین تکلیف لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان اما این لایحه یک‌سال از اواخر فعالیت دولت دهم و اکنون نیز در دولت یازدهم همچنان معطل مانده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: به واقع اگر این لایحه به مجلس ارایه شود می‌توان با همکاری دولت، مجلس و مسئولان اجرایی در کمیسیون‌های تخصصی، آن را به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار داد اما اینکه همچنان در ارایه آن به مجلس تعلل صورت می‌گیرد جز ضایع شدن حق و حقوق معلولان منفعت دیگری ندارد.

آلیا یادآور شد: در مجلس نهم بارها تذکراتی نسبت به ضرورت ارایه هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان انجام شد اما دولت قبلی و فعلی توجهی به این تذکرات نکرد از سویی دیگر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز بارها از وزیر کار درخواست کردیم تا به این موضوع رسیدگی کند اما به آن توجهی نشد.

وی درباره علت ارایه نشدن این لایحه به مجلس، تاکید کرد: هر بار عنوان می‌شود که این لایحه در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است و هنوز تکمیل نشده است؛ بر این اساس به نظر می‌رسد این استدلال‌ها نوعی بهانه‌جویی است زیرا بدون‌شک هر لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارایه شود ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و سپس در صحن مجلس نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر آمادگی مجلس نسبت به بررسی لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان،‌ افزود: با توجه به اینکه اغلب پیشنهاداتی که برای تدوین این لایحه به دولت ارایه شد از سوی مجلس صورت گرفت بر این اساس مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی این آمادگی را دارد تا در کنار دولت این لایحه را مورد بررسی قرار دهد

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *