شناسه خبر: 4818 منتشر شده در مورخ: 1393/6/12 ساعت: 09:08 گروه: حوادث  
قتل صاحبکار؛ جنایت یا دفاع مشروع؟

قتل صاحبکار؛ جنایت یا دفاع مشروع؟

پسری که در ۱۷ سالگی با ۳۰ ضربه چاقو صاحبکارش را به قتل رسانده بود در جلسه محاکمه مدعی شد در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است.

 اواسط آذرماه سال گذشته به مأموران پلیس آگاهی اردبیل خبر رسید جوانی 25ساله به نام هاشم در ساختمانی متروکه در حاشیه شهر با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. 30ضربه چاقویی که باعث مرگ مقتول شده بود نشان می‌داد قاتل با انگیزه انتقام‌جویی این جنایت را رقم زده است. با آغاز تحقیقات در این‌باره معلوم شد مقتول ساعتی قبل از مرگ همراه با شاگرد 17ساله‌اش به نام بابک به ساختمان متروکه رفته و بعد از این حادثه نیز بابک به محل نامعلومی گریخته است.

با دستگیری بابک، او اعتراف کرد که مقتول وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود و او در دفاع از خودش دست به جنایت زده است. مدتی بعد پرونده با تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری استان اردبیل فرستاده شد. در نخستین جلسه محاکمه که اردیبهشت‌ماه امسال در شعبه اول دادگاه کیفری برگزار شد متهم اظهارات اولیه‌اش را تکرار کرد و گفت: هاشم بارها من را مورد آزار و اذیت قرار داد و دیگر نمی‌توانستم این شرایط را تحمل کنم و مجبور شدم از خودم دفاع کنم. پس از پایان نخستین جلسه محاکمه قضات دادگاه ادامه رسیدگی به این وقت دیگری موکول کردند.

  • در دادگاه

دومین جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری استان اردبیل برگزار شد. در ابتدای این جلسه خانواده مقتول درخواست‌شان مبنی بر قصاص متهم را اعلام کردند و در ادامه بابک در جایگاه ایستاد. او گفت: من از مدت‌ها قبل در مغازه هاشم(مقتول) کار می‌کردم. یک روز او به من نوشابه مسموم خوراند و وقتی بیهوش شدم من را مورد آزار و اذیت قرار داد و پس از آن تهدیدم کرد که اگر تن به خواسته‌اش ندهم، آبرویم را می‌برد.

او حتی با فرستادن پیامک من را تهدید می‌کرد که همه حرف‌هایش را می‌توانید در این پیامک‌ها بخوانید.متهم درباره روز حادثه گفت: هاشم تاجر بود و آن روز گفت که قرار است بار زیادی برایش بیاید. به همین دلیل 2 نفری به انباری که در حاشیه شهر بود رفتیم. وقتی رسیدیم دیدم آنجا ساختمانی متروکه است و خبری از بار نیست. فهمیدم که چه نقشه‌ای در سر دارد و برای همین چاقوی کوچکی را که در جیبم داشتم بیرون کشیدم تا از خودم دفاع کنم.

وقتی به‌خودم آمدم، او جانش را از دست داده بود. قسم می‌خورم که او بارها من را آزار داد و به همین دلیل دست به جنایت زدم.در ادامه این جلسه عبدالصمد خرمشاهی و سودابه رضوانی، وکلای مدافع بابک به دفاع از او پرداختند و عمل موکل‌شان را مصداق دفاع مشروع دانستند. خرمشاهی گفت: موکلم با توجه به کارهایی که مقتول قبلا انجام داده بود احساس خطر و از خودش دفاع مشروع کرده بود. بنابراین از قضات دادگاه می‌خواهم به برائت موکلم رأی دهند. در چنین شرایطی محاکمه با اخذ آخرین دفاع از بابک به پایان رسید تا به‌زودی حکم قضات درخصوص این پرونده صادر شود. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *