شناسه خبر: 4801 منتشر شده در مورخ: 1393/6/11 ساعت: 13:35 گروه: اجتماعی  
فقدان حمایت‌های مالی و معنوی؛ بزرگترین نقطه ضعف ثمن‌ها
ارائه گزارش عملکرد ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران

فقدان حمایت‌های مالی و معنوی؛ بزرگترین نقطه ضعف ثمن‌ها

رئیس ستاد ساماندهی فعالیت‌های سارمان‌های مردم نهاد شهر تهران با ارائه گزارش عملکرد این ستاد گفت: مهمترین نقطه ضعف ثمن‌ها فقدان حمایت‌های مالی و معنوی است.

 الهه راستگو در جلسه علنی شورا گزارش عملکرد پنج ماهه ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان مردم نهاد شهر تهران را ارائه کرد. خلاصه اقدامات و فعالیت‌های این ستاد شامل اصلاحات زیربنایی، اقدامات آموزشی و پژوهشی، تعامل با دستگاه‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، طراحی و ایجاد پرتال و سامانه اطلاع‌رسانی، برگزار مراسم و گردهمایی‌های موضوعی و مناسبتی.

اقدامات زیربنایی ستاد شامل بازسازی و تجهیز  ساختمان آن بازنگری و تدوین دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها و ساختار، با تحلیل و بررسی به روزرسانی بانک اطلاعات ستاد است.

از جمله مهمترین خدمات ستاد به سازمان‌های مردم نهاد میزبانی از گردهمایی‌ها و جلسات و برنامه‌های سارمان‌های مردم نهاد در سالن آمفی‌تائتر و سالن جلسات ستاد به صورت رایگان است.

 این ستاد همچنین معاونت امور مناطق را در دبریخانه ستاد برای پیگیری امور مناطق و دبیرخانه‌ها ایجاد کرده که این معاونت اقدامات زیر را پیگیری میکند.

1- حضور در جلسات شورای هماهنگی مناطق 24‌گانه

2- به روزرسانی و تکمیل پرونده سارمان‌های مردم نهاد مناطق

3- ارزیابی نظارت و بررسی عملکرد فعالیت‌های دبیرخانه‌های مناطق 22‌گانه

4- برگزاری جلسات به منظور توسعه فعالیت‌های دبیرخانه شورای هماهنگی مشارکت‌های شورای مناطق 22‌گانه

ستاد همچنین از 22 دبیرخانه خود از مناطق 22‌گانه تهران بازدید کرده است.

عناونی کارگروهای تخصصی ستاد نیز مورد بازنگری قرار گرفته که کارگروه‌های فعلی شامل کارگروه زنان، جوانان و خانواده محیط زیست فضای شهری، کارآفریین و تعاون و اقتصاد شهری، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ،آموزش پژوهش فناوری، فعالیت‌های داوطلبانه کار جهادی و امداد و نجات، خدمات اجتماعی و حقوق شهروندی، فرهنگ و هنر و رسانه‌،سلامت و بهداشت،  فعالیت‌های دینی و قرآنی، خیرین میراث فرهنگی وگردشگری،  اوقات فراغت و جانبازان و معلولان ورزش و اقشار می‌شود.

بیشترین تعداد ثمن‌های عضو برگزاری انتخابات مربوط با کارگروه فعالیت‌های دینی و قرآنی با 403 ثمن و کمترین آن در کارگروه فعالیت‌های داوطلبانه کار جهادی و امداد و نجات با 3 ثمن عضو هستند.

از اهم اقدامات آموزشی پژوهشی و مطالعات ستاد می‌توان به بررسی ساختار آموزشی ستاد برگزار دوره‌های آموزشی و تدوین طرح‌های مطالعاتی اشاره کرد.نتایج به دست آمده از نیازسنجی صورت گرفته از ثمن‌های در اردیبهشت ماه 93 نشان می دهد مهمترین نقاط سازمان‌های مردم نهاد مربوط به عدم حمایت‌های مادی و معنوی است.

مهمترین نیازهای آموزش ثمن‌ها در حوزه آموزش تخصصی است و بیشترین پیشنهاد طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی در حوزه کارآفرینی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *