شناسه خبر: 4699 منتشر شده در مورخ: 1393/6/3 ساعت: 10:13 گروه: اجتماعی  
نظام آموزش عادی مرهون دانش‌آموزان استثنایی است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

نظام آموزش عادی مرهون دانش‌آموزان استثنایی است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: نظام آموزش عادی مرهون دانش‌آموزان استثنایی است چرا که معلمان به دلیل وجود چنین دانش‌آموزانی مجبور هستند روش‌ها و روانشناسی یاددهی را بیاموزن

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در میزگرد توسعه مشارکت در آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌ها در آموزش توجه به تفاوت‌های فردی است و یک نظام آموزشی وقتی به تفاوت فردی حساس می‌شود آماده می‌شود تا خدماتش به بیش از 70 درصد ارائه شده و شامل آنها شود.

وی ادامه داد: اگر سخن از تحول می‌کنیم باید به تفاوت‌های فردی توجه کنیم و این موضوع را جدی بگیریم و در تفاوت فردی به دنبال عدالت آموزشی هستیم و می‌دانیم که جمعیت 1200 نفری سنجش با هم تفاوت دارند بنابراین وقتی دانش‌آموزان را شناسایی می‌کنیم کسانی که تفاوت معناداری دارند را جدا می‌کنیم و در بحث کم توانان ذهنی به دلیل فاصله هوشی موجود نیازمند معلمان و کتاب‌های خاص هستیم.

قدمی افزود: نظام آموزش عادی مرهون دانش‌آموزان استثنایی است به خاطر اینکه معلمان به دلیل وجود چنین دانش‌آموزانی مجبور می‌شوند روش‌ها و روانشناسی یاددهی را یاد گیرند و نگاه به تفاوت فردی منجر به سازمان استثنایی شده است و گروه‌های کم توان جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا را زیر پوشش داریم که اینها همه انسان بوده و حق آموزش دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به گروه ششم که گروه بیش فعال و کم‌ دقت هستند، گفت: اینها در مدارس عادی هستند و لزوما با دارو درمان نمی‌شوند و گروه هفتم نیز از نظر هوش سالم بوده اما در یک یا 2 درس مشکل دارند و در تعاریف جهانی اینها نیازهای ویژه هستند که اگر پیش قدم نشویم آنها حذف می‌شوند.

وی یادآور شد: در این بخش برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با توجه به آمار بالای دانش‌آموزان و مشکل یادگیری آنها در هر منطقه مراکزی ایجاد کنیم و باید نگرش نسبت به دانش‌آموزان استثنایی تغییر کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  با توجه به جهش تحصیلی در دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: این بخش باید با دقت انجام شود چرا که اولیاء همه مدعی باهوش بودن فرزندان خود هستند و ویژگی‌های دانش‌آموزان استثنایی نیز باعث شده است تا خیرین در این زمینه بیشتر جذب شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *