شناسه خبر: 4664 منتشر شده در مورخ: 1393/6/1 ساعت: 10:36 گروه: اجتماعی  
قانون جامع حمایت از معلولان هر چه زودتر توسط وزارت رفاه اصلاح شود

قانون جامع حمایت از معلولان هر چه زودتر توسط وزارت رفاه اصلاح شود

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس گفت: تمام دستگاه‌های دولتی در جذب نیروی انسانی خود موظف به رعایت قانون 3 درصد جذب معلولان هستند و وزارت رفاه هر چه زودتر قانون جامع حمایت از معلولان را اصلاح و آن را به مجلس ارسال کند.

 

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که از سوی فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است.

وی تصریح کرد: در چند ماه گذشته و در چند نوبت نیز با دعوت از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مسئولان سازمان بهزیستی کشور در خصوص عدم اجرای قانون اشاره شده، سؤالاتی از سوی اعضای کمیسیون مطرح شده است.

آلیا خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی معلولان باید توجه ویژه‌ای را به این قشر از جامعه داشته باشد و با فراهم کردن شرایط، مشکلات آنها را در بخش‌های مختلف از جمله معیشتی و درمانی برطرف کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌در چارچوب تعاملات دولت و مجلس شورای اسلامی سعی می‌شود که اگر موانع و مشکلاتی بر سر راه سازمان‌ها وجود دارد، برطرف شود که در این زمینه نیز فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مبنای فعالیت خود را بر تفاهم و همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های زیر مجموعه آن قرار داده است.

آلیا ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مسئولان بهزیستی در چند روز گذشته برگزار شد، موضوعات مختلفی مطرح شد که امیدواریم این موضوعات مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مسئولان بهزیستی کشور نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف به فراکسیون حمایت از معلولان ارائه کردند که البته برخی از سؤالات اعضای فراکسیون بدون پاسخ و جواب ماند.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس ادامه داد: یکی از موضوعاتی که از طریق این فراکسیون پیگیری می‌شود عدم اجرای قانون استخدام 3 درصد از سوی دستگاه‌های دولتی در جذب معلولان است که متاسفانه در چند سال گذشته این کار مغفول مانده است که امیدواریم متولیان این امر در این بخش اقدامات لازم را انجام دهند.

آلیا در ادامه به جلسات آتی فراکسیون حمایت از حقوق معلولان با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و مسئولان بهزیستی اشاره کرد و افزود: قرار شد طی چند هفته آتی مسئولان بهزیستی اقداماتی را در خصوص ارائه خدمات مطلوب‌تر به معلولان انجام دهند ضمن اینکه کارهای را نیز در خصوص اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان انجام دهند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *