شناسه خبر: 4656 منتشر شده در مورخ: 1393/5/29 ساعت: 13:50 گروه: اجتماعی  
ارایه کارت تخفیف 50درصدی به دانش آموزان

ارایه کارت تخفیف 50درصدی به دانش آموزان

قائم مقام معاون شهردار تهران گفت: دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران جهت دریافت کارت تخفیف 50 درصدی حمل و نقل عمومی ثبت نام کنند.

 نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر قلم با حضور قائم مقام معاون شهردار تهران، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از نمایندگان دستگاه های دیگر برگزار شد.
 حجت الله بهروز در این نشست با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به دانش آموزان در بخش حمل و نقل عمومی 50 درصد تخفیف داده می شود، گفت: با توجه به اینکه این مصوبه دیر ابلاغ شد، در بخش زیر ساخت ها با مشکل مواجه بودیم اما اکنون با هماهنگی های به عمل آمده سایت شهرداری تهران آماده ثبت نام دانش اموزان جهت دریافت کارت دانش آموزی  برای دریافت تخفیف است .
 وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران جهت دریافت کارت تخفیف 50 درصدی استفاده از حمل و نقل عمومی ثبت نام کنند تصریح کرد: کارت های مذکور با پست تا قبل از مهر ماه برای دانش آموزان ارسال خواهد شد .
 قائم مقام معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به آغاز فرایند ساماندهی سرویس مدارس اظهار کرد: آموزش رانندگان سرویس مدارس از ابتدای شهریور ماه آغاز خواهد شد که بر این اساس 8هزار راننده تاکسی ویژه سرویس مدارس در یک دوره نیم روزی تحت آموزش های صحیح رانندگی و رفتارهای روانشناختی رفتار با کودک قرار می گیرند .
 بهروز تصریح کرد: به تمامی مناطق ابلاغ شده نسبت به اصلاح تجهیزات ترافیکی و ساماندهی معابر منتهی به حریم مدارس اقدام کنند و چنانچه مدرسه ای درخواستی داشت اعمال شود .
 وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود از ابتدای مهرماه شاهد افزایش 2 میلیونی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم، گفت : با افزایش جابه جایی ها، حجم جابه جایی به 22 میلیون خواهد رسید که بر اساس تمهدیات پیش بینی شده 60 درصد جابه جایی مسافران در شهر با حمل و نقل عمومی صورت خواهد گرفت .
 وی با بیان اینکه 13 میلیون جابه جایی در ایتدای مهر ماه از طریق حمل و نقل عمومی از جمله مترو ، تاکسی و اتوبوس صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها ، استفاده از تمام ظرفیت تاکسی و اتوبوس در خطوط از جمله برنامه  های معاونت حمل و نقل در مهر ماه است.
 
به گفته بهروز اکنون بازسازی و نوسازی 450 دستگاه اتوبوس فرسوده به منظور استفاده در خطوط در دست اجراست. در عین حال که ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین نیز در دستور کار قرار دارد .
 

برچسب سرویس مدارس تا پیش از مهرماه نصب شود
 

احمد رضا ایمانی رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران نیر در این نشست گفت: خوشبختانه امسال پیش از مهرماه وضعیت نرخ کرایه سرویس مدارس نیز مشخص شد و در این میان انتظار می رود تا پیش از بازگشایی مدارس برچسب سرویس ها نیز آماده و بر روی خودروها نصب شود.
 وی ادامه داد: خوشبختانه در بحث آموزش رانندگان سرویس مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته است. چنانچه سال گذشته 5 هزار راننده تحت آموزش قرار گرفتند و امسال قرار شده تمامی راننده های سرویس مدارس تحت آموزش قرار گیرند.
 ایمانی تصریح کرد: آموزش راننده های سرویس مدارس در چندین زمینه از جمله اخلاق حرفه ای، آرامش و نشاط راننده، کنترل خشم، مسئولیت پذیری در مقابل سلامتی و جان دانش آموزان و مدیریت زمان صورت می گیرد.
 وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود نظارت بر نحوه عملکرد سرویس مدارس در طول سال تحصیلی به خوبی صورت گیرد و تنها محدود به مهرماه نباشد تا بتوانیم خدمات رسانی مناسبی را به دانش آموزان و خانواده هایشان داشته باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *