شناسه خبر: 4655 منتشر شده در مورخ: 1393/5/29 ساعت: 13:51 گروه: اجتماعی  
مداخله زودهنگام با اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان

مداخله زودهنگام با اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری کودکان زیر ۶ سال در نیمه دوم سال جاری در مهدهای کودک خبر داد و گفت: در این طرح اضطراب کودکان قبل از ورود به مدرسه مورد سنجش قرار می گیرد تا اگر مشکل اضطرابی از خفیف تا شدید وجود داشت، بتوانیم با مداخله زودهنگام آن را درمان کنیم.

به گزارش ایران سپید «مجید رضازاده» رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طرح غربالگری اضطراب کودکان زیر 6 سال از سال 91 آغاز شده و امسال نیز ادامه دارد، گفت: این طرح سال جاری در مهدکودک‌های کشور گسترش خواهد یافت.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، افزود: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در بزرگسالی رخ می‌دهند ریشه در عدم سلامت روان افراد دارند، از درگیری بر سر مسائل کوچک، عدم سازگاری در محیط کار و ناتوانی در برقراری ارتباط صحیح با اطرافیان گرفته تا طلاق، سوءمصرف موادمخدر، ضرب و جرح و قتل همگی به سلامت روان افراد باز می‌گردند که اگر در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد، احتمال بزهکاری و جرم را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه باید توجه به سلامت روان از دوران بارداری آغاز شود، تصریح کرد: همچنین مادر زمانی که به نوزادش شیر می‌دهد باید از نظر روانی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد و در ادامه نیز با کودک صحیح رفتار کند تا سلامت روانش دچار مخاطره نشود.

رضازاده با بیان اینکه با اجرای این طرح، اضطراب را قبل از مدرسه مورد سنجش قرار می‌دهیم، ادامه داد: از این‌رو اگر مشکلات اضطرابی از خفیف تا شدید وجود داشت بتوانیم با مداخله زودهنگام آن را درمان کنیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور به روند انجام غربالگری اشاره کرد و گفت: کارشناسان مسئول پرسشنامه‌های مربوط به اضطراب را در مهدهای کودک جمع‌آوری می‌کنند؛ از این‌رو در پایش مشکلات اضطرابی تشخیص داده می‌شود که آنها را به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهیم؛ البته اگر اضطراب خفیف باشد، مشاوران سعی می‌کنند با توصیه‌هایی آن را برطرف کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بالغ بر 6700 کودک در سال گذشته غربالگری شدند، یادآور شد: از این تعداد 30 درصد آنها را به مراکز مشاوره ارجاع داده شدند که البته همه آنها لزوما دچار مشکل نبودند؛ چراکه تست‌ها همیشه درصدی خطا دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *