شناسه خبر: 4614 منتشر شده در مورخ: 1393/5/27 ساعت: 08:50 گروه: اجتماعی  
نیاز توجه به گردشگری ویژه معلولان در سطح پایتخت احساس می‌شود
مدیر کل سلامت شهرداری تهران:

نیاز توجه به گردشگری ویژه معلولان در سطح پایتخت احساس می‌شود

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی با موضوع سفر و معلولیت گفت: باید طرح گردشگری در سطح پایتخت برای معلولان از طریق تجهیز و مناسب سازی اتوبوس های گردشگری ویژه معلولان راه اندازی شود.

نخستین جشنواره هنرهای تجسمی با موضوع سفر و معلولیت به همت کانون‌های معلولان محلات شهر تهران و انجمن معلولان پارس و با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 و کانون معلولان این منطقه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمدمهدی گلمکانی مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران ضمن قدردانی از برگزارکنندکان این جشنواره، اظهار داشت: خوشبختانه کانون معلولان محلات جزو پیشروترین و موثرترین کانون‌های 10گانه سلامت محلات تهران به شمار می‌رود و حضور پررنگ آنان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی مشهود است.

وی تاکید کرد: 80 درصد موضوعات حوزه سلامت با مشارکت حضور و مسئولیت پذیری مردم،نهادها و سازمان های مردم نهاد به ویژه در حوزه پیشگیری، آموزش و ارتقای سلامت قابل انجام و پیگیری به نظر می رسد.

گلمکانی، هدف گذاری حوزه سلامت شهرداری تهران را در جهت رسیدن به آرامش، آسایش وزندگی باکیفیت برای شهروندان عنوان کرد و افزود: در یک جامعه سالم با نقش آفرینی همه گروه‌ها تحقق اهداف حوزه سلامت امکان پذیر است که با تشکیل کانون معلولان محلات شهر تهران فرهنگ سازی خوبی در جهت رساندن پیام معلولان به مسئولان انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم گسترده سازی دایره فعالیت‌های معلولان در سطح شهر، گفت: جامعه باید حضور پررنگ معلولان را احساس کند تا بتوانند گام‌های موثری را در جهت ایفای مسئولیت خود در این زمینه بردارد.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: معلولان باید انگیزه بیرون آمدن داشته باشند تا دیده شوند. مسئولان نیز با حضور معلولان در جامعه به مشکلات آنها بیشتر رسیدگی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث گردشگری درتهران در دستورکار معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته است، اعلام کرد: باید برای گردشگری ویژه معلولان نیز تدابیری اندیشیده شود.

گلمکانی، از استانداردسازی لوازم گردشگری به عنوان راهی برای سفر معلولان یاد کرد و افزود: باید با طراحی و بکارگیری اتوبوس های مناسب سازی شده برای معلولان زمینه برای گردشگری در شهر تهران آغاز و در شهرهایدیگر کشور نیز الگوسازی و اجرا شود.

این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه مسافرت در معلولان بدون واسطه و کمک گرفتن از شخصی دیگر، با موضوعات سیستم های نوین و صنعتی گردشگری و نگاه تخصصی به گردشگری پاراتور که به تورهایی اطلاق می شود که با شرایط خاص و برای افراد خاص اجرا می شود.

طی این جشنواره گزارشی از روند داوری ها ارائه و عنوان شد: 500 اثر از 350 هنرمند معلول و غیرمعلول در پنج گرایش عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور و طراحی پوستر به این جشنواره رسید که در نهایت 15 اثر برگزیده شدند.

در پایان مراسم، از برگزیدگان این جشنواره اعم از نفرات اول تا سوم محورهای خوشنویسی ، نقاشی، عکاسی، طراحی پوستر و کاریکاتور با اهدای جوایزی تجلیل شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *