شناسه خبر: 4486 منتشر شده در مورخ: 1393/5/12 ساعت: 09:06 گروه: حوادث  
جمجمه اسرار آمیز، راز گم شدن عارف 5 ساله را پیچیده تر کرد

جمجمه اسرار آمیز، راز گم شدن عارف 5 ساله را پیچیده تر کرد

اما با پیدا شدن این جمجمه فرضیه جدیدی ذهن مأموران پلیس آگاهی را به خود مشغول کرده است.

ناپدید شدن پسر بچه 5 ساله‌ای در یکی از روستا‌های جویبار پلیس جنایی را با معمای پیچیده‌ای روبه‌ رو کرد.

 

در حالی که 14 روز از سرنوشت اسرارآمیز این کودک می‌گذرد نه تنها هنوز هیچ ردی از وی به دست نیامده بلکه با پیداشدن جمجمه انسانی در حیاط خانه این کشاورز مازندرانی روند رسیدگی‌های پلیسی وارد مرحله تازه‌ای شده است.

 

   گم شدن عارف کوچولو
صبح روز شنبه 28 تیرماه سال جاری مرد کشاورزی از اهالی روستای «سروکلا»ی جویبار در حالی که نگران و مضطرب بود با مراجعه به مأموران پلیس جویبار آنان را در جریان ناپدید شدن کودکش قرار داد. وی در این باره گفت: صبح بود که برای آوردن علوفه از خانه خارج شدم، پسرم عارف مانند همیشه دنبالم دوید.

 

او معمولاً تا سر کوچه می‌آمد و بعد به خانه بر می‌گشت. ساعتی بعد وقتی به خانه برگشتم دیدم همسرم نگران و ناراحت است. وقتی متوجه شد بچه همراه من نیست به خانه دوست و آشنا سر زدیم اما خبری از او نشد. مأموران با توجه به ادعاهای مرد کشاورز تحقیقات برای به دست آوردن ردی از کودک ناپدید شده را در دستور کار خود قرار دادند.


آنان در نخستین مرحله از بررسی‌های خود متوجه شدند پسربچه گمشده از همسر دوم مرد کشاورز است که چند سال پیش مادرش بعد از مدتی زندگی با شوهر اولش به دلیل اعتیاد از او جدا شده سپس با کشاورز 75 ساله ازدواج کرده است.


   بن‌بست تحقیقاتی پلیس
با توجه به نحوه و زمان گم‌شدن پسربچه، پلیس بدون داشتن سرنخی شروع به تجسس کرده بود اما روند تحقیقات با کندی همراه بود تا این‌که مأموران شاخه دیگری از تحقیقات را گشوده و اقدام به مظنون‌گیری کردند. این در حالی بود که با وجود گذشت مدت طولانی از ماجرای گم‌شدن عارف کوچولو هیچ تماسی مبنی بر ربایش وی با خانواده‌اش برقرار نشده بود.


   بازداشت شوهر سابق
در نخستین مرحله از مظنون‌گیری‌ها مأموران شوهر سابق مادر عارف کوچولو را بازداشت کردند و تحت بازجویی قرار دادند. فرضیه پلیس در این مرحله براساس آدم‌ربایی با انگیزه انتقامگیری بود. در این فرضیه مأموران احتمال دادند شوهر سابق این زن به دنبال جدایی همسرش از او و ازدواج با مرد سالخورده‌ای که حتی تمکن مالی هم نداشت، ناراحت و عصبانی شده و با به وجود آمدن فرصت مناسبی دست به انتقامجویی زده باشد.

 

با آغاز بازجویی‌ها از این مرد امیدواری‌ها برای این‌که ردی از ماجرای ناپدید شدن عارف کوچولو به‌ دست آید بیشتر شد اما روند تحقیقات به گونه‌ای پیش رفت که هیچ اعترافی از سوی وی صورت نگرفت. با بن‌بست تحقیقاتی به وجود آمده در پرونده، مأموران سراغ مظنونان دیگری رفتند که احتمال داشت در این ماجرا دست داشته باشند. این در حالی بود که با گذشت روزهای طولانی از ناپدید شدن اسرار آمیز عارف کوچولو، هیچ اطلاعی از زنده یا مرده بودن وی در دست نبود.
در چنین شرایطی بود که بازجویی از مظنونان جدید آغاز شد اما با گذشت ساعاتی از این مرحله از تحقیقات پلیس متوجه شد که از این گروه هم چیزی عایدش نخواهد شد.


   جمجمه اسرارآمیز
صبح روز 5 مرداد ماه هنگامی که مرد کشاورز برای آغاز یک روز کاری قصد بیرون رفتن از خانه‌اش را داشت با دیدن جسم سیاه رنگی در گوشه دیوار پشت در ورودی حیاط دچار شوک شد. با فریاد‌های او، همسر و چند تن از همسایگان نیز به سرعت خود را به محل حادثه رساندند.


پیرمرد هراسان تنها با انگشت جسم سیاه رنگ را نشان می‌داد. حاضران با دقت در این جسم متوجه شدند که جمجمه نیمه سوخته و تخریب شده مربوط به یک انسان است که بدن هیچ پوششی در گوشه حیاط خانه قرار داده شده است. بدین ترتیب مأموران بار دیگر وارد عمل شده و تحقیق در این باره را در دستور کار خود قرار دادند.


   جمجمه در پزشکی قانونی
با حضور نیروهای پلیس در محل حادثه و هماهنگی‌های انجام گرفته اکیپی از متخصصان پزشکی قانونی خود را به محل پیدا شدن جمجمه رسانده و تحقیق در این باره را آغاز کردند. بررسی‌های نخستین نشان می‌داد که از مرگ صاحب جمجمه مدتی گذشته و آثار و نشانه‌های تخریب در آن به وجود آمده است. به هر صورت کارشناسان پزشکی قانونی جمجمه را به پزشکی قانونی انتقال دادند تا با بررسی‌های تخصصی خود در حل این معما مأموران را یاری دهند. قرار است آزمایش‌های ژنتیک از جمجمه پیدا شده انجام، تا معلوم شود جمجمه متعلق به کودک ناپدید شده است یا خیر؟


   فرضیه جدید
اما با پیدا شدن این جمجمه فرضیه جدیدی ذهن مأموران پلیس آگاهی را به خود مشغول کرده است و آن این‌که کودک 5 ساله قربانی انتقامجویی شده باشد. فرضیه‌ای که هنوز پلیس برای اثباتش نتوانسته دلایل و مدارک کافی به دست آورد اما باز هم انگشت اتهام را به سوی شوهر سابق مادر کودک ناپدید شده و چند آشنای دیگر سوق داده است.


کارآگاهان همچنین احتمال می‌دهند جمجمه متعلق به شخص دیگری باشد که رباینده یا ربایندگان عارف کوچولو برای وارد آوردن شوک روحی و روانی به خانواده این پسر بچه سناریوی آن را طراحی و اجرا کرده‌اند. در صورتی که این فرضیه به واقعیت نزدیک باشد و از مرحله فرضیه به عینیت برسد، آن وقت پرونده دیگری در دایره جنایی آگاهی مازندران مطرح خواهد شد و آن کشف این راز که جمجمه  پیدا شده متعلق به چه کسی است. آیا پرونده قتل دیگری روی میز کارآگاهان گشوده خواهد شد؟


اما در شکل دیگر ماجرا اگر نتایج تحقیقات و آزمایش‌های پزشکان قانونی تعلق جمجمه به کودک گمشده را به اثبات برساند و مشخص شود عارف کوچولو قربانی یک جنایت هولناک شده است، در این صورت باید ردیابی‌ها درباره عامل یا عاملان و همچنین انگیزه اصلی در این حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *