شناسه خبر: 4469 منتشر شده در مورخ: 1393/5/9 ساعت: 08:02 گروه: اجتماعی  
برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده گامی در افزایش امید به زندگی معلولان است
رییس سازمان بهزیستی:

برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده گامی در افزایش امید به زندگی معلولان است

رییس سازمان بهزیستی گفت: این سازمان با اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده در مسیر افزایش امید به زندگی در معلولان قدم برداشته است.

ˈهمایون هاشمیˈ در حاشیه بازدید از مجتمع های توانبخشی شهرستان جلفا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سوق دادن خدمات بهزیستی از جامعه به سمت خانواده از مهم ترین اقدامات این سازمان در راستای توسعه خدمات توانبخشی است.

وی افزود: در این طرح اعضای خانواده های معلولان زیرپوشش بهزیستی با فراگیری آموزش های لازم و حمایت مالی سازمان، از معلولان و سالمندان مراقبت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با فراگیری برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده ارائه خدمات از مراکز شبانه روزی به سوی منازل سوق داده شده که این امر باعث افزایش آگاهی جامعه، کاهش هزینه ها و حفظ شخصیت معلولان و سالمندان در جامعه می شود.

رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر پیشبرد هوشمندانه بحث توانبخشی گفت: با بالا رفتن هزینه نگهداری معلولان، واگذاری مجتمع های مددجویی به بخش خصوصی گامی مهم در کاهش هزینه ها و اشتغال است.

وی گفت: سازمان بهزیستی با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و مشارکت دهی بخش خصوصی سعی در مطلوب سازی خدمات به جامعه معلولان و حمایت از این قشر دارد.

هاشمی به ظرفیت ها و زیرساخت های شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس در خدمات رسانی به معلولان و سالمندان اشاره کرد و گفت: با بکارگیری این ظرفیت ها می توان خدمات ارزشمندی به جامعه معلولان و سالمندان منطقه ارائه کرد.

در سفر رییس سازمان بهزیستی به منطقه آزاد ارس احداث خانه سالمندان، مجتمع توان بخشی معلولان، کمپ معتادان و مجتمع نگهداری کودکان بی سرپرست در منطقه آزاد ارس بررسی شد.

به منظور ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مددجویان بهزیستی ایجاد نمایندگی بهزیستی با تفویض اختیار کامل به منطقه آزاد ارس به تصویب رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *