شناسه خبر: 446 منتشر شده در مورخ: 1392/8/7 ساعت: 22:46 گروه: فرهنگی  
مقبره کورش در مرکز تهران

مقبره کورش در مرکز تهران

ماکت مقبره‌ی کوروش در حیاط دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران رونمایی شد

یکی از اعضای انجمن علمی دانشجویان تاریخ دانشگاه تهران  با بیان این‌که این ماکت به‌مناسبت هفتم آبان‌ماه، روز کوروش، به‌مدت یک هفته در حیاط دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران قرار خواهد داشت، گفت: هشت سال پیش، دانشجویان مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این ماکت را ساختند که تا این زمان، در همان مرکز نگهداری می‌شد و در معرض دید نبود.

مجید خالقیان ادامه داد: آن‌ها به این فکر افتادند که همزمان با روز کوروش و برگزاری همایش یادبود استوانه‌ی کوروش که امروز در دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود، این ماکت را نیز در معرض نمایش قرار دهند. 

وی بیان کرد: این ماکت قرار است به‌مدت یک هفته، در این مکان نمایش داده شود. سپس با مرمت اساسی آن، قصد داریم برنامه‌ریزی دیگری برای نگهداری هرچه بهتر از آن داشته باشیم. 

او همچنین درباره‌ی برگزاری همایش «یادبود استوانه کوروش» که امروز (سه‌شنبه، هفتم آبان‌ماه) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: در این همایش، اساتید تاریخ از دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه فردوسی مشهد حضور خواهند داشت.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *