شناسه خبر: 4265 منتشر شده در مورخ: 1393/4/21 ساعت: 12:21 گروه: اجتماعی  
۲ هزار سرپرست خانوار در زنجان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۲ هزار سرپرست خانوار در زنجان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به زیر پوشش قرار دادن 2 هزار سرپرست خانوار اظهار کرد: 518 زن سرپرست خانواده از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

به گزارش ایران سپید مرتضی مکاریان امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به آغاز هفته بهزیستی از روز شنبه اظهار کرد: این سازمان در سال 59 به همت شهید فیاض بخش و با تصمیم شورای انقلاب تاسیس شد.

وی با بیان به اینکه این سازمان پس ار 34 سال طیف وسیعی از خدمات را از پایتخت تا نقطه صفر مرزی کشور ارائه داده است، تصریح کرد: شعار امسال هفته بهریستی "هر زمان از زندگی بهزیستی" است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه 12 مرکز روزانه غیردولتی در استان زنجان فعال است، ابراز کرد: این مراکز در سه ماه سال 93 به 470 سالمند و افراد کم توان ذهنی خدمات ارائه داده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه داده شده در 12 مرکز روزانه غیردولتی افزود: از نظر پرداختی 2 میلیارد و 155 میلیون ریال به این افراد خدمات ارائه شده است.

مکاریان با بیان اینکه خدمات ارائه شده به سالمندان و معلولان کم توان ذهنی در مراکزغیردولتی از لحاظ تعداد نفرات 16 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: به این خدمات از نظر مبلغ 46 درصد نسبت به سه ماهه نخست سال 93 افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه از 16 هزار و 660 معلولی که اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است، نزدیک به 5 هزار معلول از خدمات سازمان در طول سه ماهه امسال بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: سایر معلولان از خدمات موردی سازمان استفاده کردند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به زیر پوشش قرار دادن 2 هزار سرپرست خانوار اظهار کرد: 518 زن سرپرست خانواده از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند که سعی داریم این تعداد را در سال 93 به هزار نفر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه 176 مهد کودک در استان زنجان فعال است، ابراز کرد: 18 گروه همیار زن سرپرست خانوار نیز در قالب تعاونی و اشتغال تشکیل شده است.

مکاریان بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 837 تماس از طریق خط 122 با مرکز فوریت‌های مشاوره‌ای بهزیستی انجام شده است.

وی با اشاره به تامین مسکن برای مددجویان بهزیستی افزود: تاکنون یک هزار و 115 واحد مسکونی ساخته و تحویل مددجویان بهزیستی شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *