شناسه خبر: 4161 منتشر شده در مورخ: 1393/4/10 ساعت: 09:51 گروه: اجتماعی  
استخدام 1300 معلول در دستگاههای دولتی
رئیس سازمان بهزیستی به مهر خبرداد:

استخدام 1300 معلول در دستگاههای دولتی

رئیس سازمان بهزیستی از استخدام 1300 معلول در دستگاههای مختلف در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد بر اساس قانون 3 درصد اشتغال معلولان در دستگاه دولتی مشغول به کار شدند.

به گزارش ایران سپید  به نقل از مهر همایون هاشمی با بیان این مطلب افزود: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در 16 ماده در سال 77 تدوین شده بود که از سال 82 نیز اجرای آن در دستور کار قرار گرفت و پس از گذشت بیش از 10 سال از اجرای آن درصد بالایی از مواد آن مانند پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، تحصیل رایگان مددجویان، استخدام 3 درصد معلولان در دستگاههای دولتی، نیم بها بودن بلیت هواپیما و قطار، راه اندازی ستاد مناسب سازی، شورای سالمندان و ... از جمله اقداماتی بوده که طی سالهای گذشته اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: قانون 3 درصد استخدام معلولان با پیگیری های سازمان بهزیستی از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری به دستگاههای مختلف ابلاغ و تذکر داده شده که حتما اجرایی و اعمال شود که این گونه نیز شده است به طوری که در سال گذشته 1300 نفر از معلولان در دستگاههای دولتی استخدام شدند.

هاشمی در مورد آخرین وضعیت بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: این قانون در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و به زودی در دولت بررسی نهایی شده و پس از آن به مجلس ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: در قانون جدید مفاد آن به 36 ماده افزایش پیدا کرده که یکی از مهمترین آنها افزایش 2 درصدی قانون استخدام معلولان در دستگاهها و رسیدن آن به 5 درصد است و همچنین تمامی مشکلاتی که در قانون قبلی وجود داشت در این قانون پس از بازنگری گنجانده شده است.

وی گفت: وزیر رفاه و تعاون اعلام کرده که بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به زودی به مجلس ارسال می شود.

هاشمی گفت: بررسی ها نشان می دهد که قانون قبلی 55 درصد اجرایی شده بود و سازمان بهزیستی در حال حاضر نیز با نظارتی که بر عملکرد دستگاههای ذیربط در این قانون دارد، اجرای آن را دنبال می کند.

به گفته وی ، مفهوم بازنگری این نیست که این قانون تاکنون معطل بوده بلکه در حال حاضر قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در حال اجراست و بهزیستی به عنوان متولی از دستگاهها در این خصوص سئوال می کند و جای نگرانی نیز وجود ندارد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *