شناسه خبر: 4041 منتشر شده در مورخ: 1393/3/28 ساعت: 12:41 گروه: اجتماعی  
18ایرانی در ردیف پژوهشگران برتر جهان قرار گرفتند

18ایرانی در ردیف پژوهشگران برتر جهان قرار گرفتند

موسسه ˈتامسون رویترزˈ در سال 2014 نام بیش از سه هزار و 200 دانشمند را که در مراکز پژوهشی و دانشگاه های مختلف جهان مشغول پژوهش هستند، منتشر کرد که 18 نفر از آنان ایرانی هستند و در بین آنها نام ˈمجید اسحاقیˈ دانشمند علم ریاضی دانشگاه سمنان نیز به چشم می خورد.

به گزارش ایران سپیدروابط عمومی دانشگاه سمنان، در بین نام 18 ایرانی که به عنوان ˈپژوهشگر برتر جهانˈ معرفی شده اند، ˈمجید اسحاقیˈ عضو هیات علمی دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان توانست رتبه هفتم را در این فهرست به خود اختصاص دهد.

از سه هزار و 216 دانشمندی که از سوی موسسه علمی معرفی شده اند، 88 نفر در رشته ریاضی مشغول پژوهش هستند و از بین 18 ایرانی که 10نفر از آنان در دانشگاه های ایران مشغول به تحقیق و تدریس هستند، حوزه فعالیت سه نفر، علم ریاضی است.

در این فهرست، دانشگاه تهران با سه پژوهشگر و دانشگاه های سمنان، بین المللی امام خمینی، امیر کبیر، علوم پزشکی تهران، بابل، یاسوج و آزاد اسلامی هر کدام با یک پژوهشگر حضور دارند.

اسحاقی استاد تمام دانشگاه سمنان است و با ارائه 250 مقاله در مجلات معتبر یکی از پژوهشگران برتر کشوری است که در سال 1389به عنوان پژوهشگر برتر در حوزه علوم پایه معرفی شد.

پژوهشگران بسیاری در مقالات علمی خود به مقالات اسحاقی ارجاع می دهند.

تعداد بالای ارجاع به مقالات، چاپ چندین مقاله در مجلات بسیار معتبر PNAS (آکادمی علوم آمریکا) و ADVANCES in MATH و ارائه کوتاهترین اثبات (تا زمان حاضر ) برای قضیه معروف لیب از مواردی هستند که موجب برتری اسحاقی در حوزه ریاضیات شده است.

تعداد بسیار کمی از دانشمندان داخلی توانسته اند در چهل سال گذشته در مجلات مذکور مقاله ای را به چاپ برسانند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *