شناسه خبر: 4022 منتشر شده در مورخ: 1393/3/27 ساعت: 12:40 گروه: اقتصادی  
توازن اقتصادی بین بانک ها و بیمه ها برقرار نیست

توازن اقتصادی بین بانک ها و بیمه ها برقرار نیست

رییس هیات مدیره بیمه ایران به سپرده گذاری مردم در بانک ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توازن و تعادل اقتصادی بین بانک ها و بیمه ها برقرار نیست و باید با تعامل مناسب در گروه های مختلف این توازون برقرار شود.

به گزارش ایران سپیداز روابط عمومی بیمه ایران، محمود امراللهی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بیمه ایران خراسان رضوی با بیان اینکه بیمه گذاران نباید در وضعیت ناآگاهی بیمه نامه ناقصی را خریداری کنند تا در زمان حادثه با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: اگر بیمه نامه ناقص که در زمان بروز حادثه پوشش کامل را نداشته باشد و ناآگاهانه به بیمه گذاران ارائه شود همه ما مسوول هستیم و باید پاسخگو باشیم.


وی تاکید کرد: شرکت های بیمه باید در زمان فروش بیمه نامه اصول اساسی بیمه نامه را به بیمه گذاران عرضه کنند تا آنان با اطلاع کامل از شرایط عمومی و اختصاصی بیمه نامه نسبت به خرید پوشش بیمه ای اقدام کنند.

رییس هیات مدیره بیمه ایران شفاف سازی را از نخستین اصول کاری شرکت های بیمه عنوان کرد و گفت: شفافیت در گفتار و عمل باید برای مردم صورت گیرد، زیرا خسارت وارده به بیمه گذاران از محل حق بیمه ای که از بیمه گذاران دریافت می شود، پرداخت می گردد.

امراللهی با اشاره به فعالیت صندوق تامین خسارت های جانی بیمه مرکزی، تصریح کرد: روزانه بین 200 تا 250 نفر از هموطنان که به علت تصادفات رانندگی دچار معلولیت دائم شده بودند و یا ورثه افراد فوت شدگان به این صندوق مراجعه و خواستار رفع مشکل خود بودند.

به گفته وی در برخی موارد حدود 20 سال از وقوع حادثه ای که برای زیان دیدگان اتفاق افتاده بود می گذشت که با به جریان انداختن پرونده آنان خسارت وارده به آنان جبران شد.

وی ادامه داد: در سال 1388 و در جریان بازدید از 66 زندان کشور با مواردی مواجه شدیم که برخی افراد به علت نداشتن بیمه نامه در زمان وقوع حادثه سال ها بود که در زندان به سر می برند، این درحالی است که طبق قانون پرداخت دیه به نرخ روز محاسبه می شود و کسانی که به این دلیل در زندان باقی مانده بودند هر روز ناتوان تر از رفع این مشکل می شدند.

به گفته وی متاسفانه اطلاع رسانی کافی در این موارد صورت نگرفته است و این روند همچنان ادامه دارد و ما امروز شاهدیم بسیاری از کسانی که بیمه نامه شخص ثالث دارند برای دریافت الحاقیه جدید این بیمه نامه به شرکت های بیمه ای مراجعه نکردند.

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به ضریب نفوذ کم بیمه های زندگی در کشور خاطر نشان کرد: توسعه بیمه های زندگی یکی از فعالیت های شرکت های بیمه است و معتقدم که بیمه های زندگی در ایران به دلیل اندک بودن بیمه گذاران نسبت به جمعیت کشور و بازدهی سرمایه آن بهتر از هر جای دیگر دنیا در کشور ما جواب می دهد و از این رو باید به آن توجه بیشتری شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: ايرنا
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *