شناسه خبر: 4008 منتشر شده در مورخ: 1393/3/27 ساعت: 08:37 گروه: فرهنگی  
بخشنامه تسهیل تردد و استفاده معلولان از اماکن تحت نظر سازمان و موزه‌ها ابلاغ شد
از سوی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی؛

بخشنامه تسهیل تردد و استفاده معلولان از اماکن تحت نظر سازمان و موزه‌ها ابلاغ شد

بخشنامه تسهیل تردد معلولان و جانبازان برای دسترسی و بهره‌مندی از فضاها و تمامی اماکن تحت نظر سازمان و مراکز فرهنگی-تاریخی و موزه‌ها از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این بخشنامه در راستای اجرای ماده 2و 4 قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر مناسب‌سازی معابر، ساختمانها و اماکن عمومی برای تسهیل تردد معلولان و جانبازان و لزوم حمایت، رعایت و رفاه حال این افراد برای سهولت در دسترسی و بهره‌مندی از فضاها و تمامی اماکن تحت نظر سازمان و مراکز فرهنگی-تاریخی و موزه‌ها به مدیران کل ستادی سازمان، مدیران کل استانها و مدیران مجموعه‌های فرهنگی-تاریخی ابلاغ شده است. 


مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این بخشنامه آموزش توجیهی عوامل و کارکنان فضاهای تحت پوشش سازمان و تهیه و تدوین ضوابط و مقررات بومی و ملی مناسب سازی اماکن تاریخی و پیگیری و نظارت بر اجرای آنها را مورد تاکید قرار داده است. 

همچنین مدیران کل ستادی، استانها و مجموعه های فرهنگی-تاریخی بر اساس این بخشنامه باید نسبت به اصلاح مناسب‌سازی و ایمن‌سازی مبادی ورودی و خروجی(پله‌ها، رمپ‌ها آسانسور و...) در اماکن تحت پوشش سازمان و پیگیری بر طراحی و پیاده سازی آن در سایر هتل‌ها و مراکز اقامتی، اقدامات لازم را انجام دهند. 

تجهیز مراکز و اماکن تاریخی-فرهنگی و موزه‌ها به انواع سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، محصولات فرهنگی-رسانه‌ای و انتشاراتی(نشریه و بروشورهای تخصصی به خط بریل و فایل‌های صوتی ویژه نابینایان و بلوتوث‌های تلفن همراه برای ناشنوایان) از دیگر موارد ذکر شده در این بخشنامه است. 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه خدمات برای تردد، بازدید و نصب علائم هشداردهنده در محوطه‌های اماکن تاریخی-فرهنگی را در این بخشنامه مورد تاکید قرار داده است. 

یادآور می‌شود، براساس این بخشنامه معلولان و جانبازان می‌توانند از تسهیلات نیم‌بها برای بازدید از اماکن تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی استفاده کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *