شناسه خبر: 3854 منتشر شده در مورخ: 1393/3/11 ساعت: 09:17 گروه: ورزشی  
ورزش معلولان می‌تواند جایگزین فعالیت‌های سیاسی و دیپلماسی شود
رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین:

ورزش معلولان می‌تواند جایگزین فعالیت‌های سیاسی و دیپلماسی شود

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان تاکید کرد: ورزش افراد دارای معلولیت در دنیا این قدرت را دارد که جایگزین فعالیت‌های سیاسی و دیپلماسی شود و از این رو سرمایه‌گذاری بر روی آن بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، در نشست مشترک معاون رئیس جمهور با مسئولان و ورزشکاران فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، محمود خسروی وفا از حضور دکتر محمد باقر نوبخت، قدردانی کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور معاون رئیس جمهور ابراز داشت: بسیار خوشحالیم که در ایام مبارک اعیاد شعبان، دو رویداد فرخنده اتفاق افتاد، نخست حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی که روز پنج شنبه در محل فدراسیون حاضر شدند و دیگر رویداد حضور آقای دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور که از نزدیک در جریان تمرینات ملی پوشان قرار گرفتند.

خسروی وفا ضمن اشاره به تاریخچه شکل گیری ورزش افراد دارای معلولیت در دنیا گفت: ورزش افراد دارای معلولیت پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفت و افرادی که به دلیل حضور در جنگ دچار آسیب‌های جسمانی شده بودند، با انجام فعالیت‌های ورزشی، حضور مجدد در جامعه داشتند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده در خصوص توسعه ورزش افراد دارای معلولیت به تشکیل نهادی موازی کمیته بین المللی المپیک منجر شد که امروزه با عنوان کمیته بین المللی پارالمپیک فعالیت می‌کند و طی سالیان اخیر بیشتر کشورها در خصوص توسعه ورزش افراد دارای معلولان سرمایه گذاری‌های خوبی انجام داده اند.

وی افزود: در ایران نیز ورزش جانبازان و معلولان پس از انقلاب اسلامی ایران و دوران جنگ تحمیلی شکل گرفت و افرادی که برای دفاع از میهنشان جانباز شده بودند، به مرور پذیرفتند که در سنگری دیگر برای کشورشان افتخار آفرینی کنند.

خسروی وفا در ادامه گفت: در حال حاضر 16 رشته فعال در حوزه افراد دارای معلولیت و جانبازان فعال است که در برخی رشته‌ها همانند والیبال نشسته حرف اول را در دنیا می‌زنیم و افتخارات زیادی از این طریق در کارنامه ورزش جانبازان و معلولان ثبت شده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان تاکید کرد: ورزش افراد دارای معلولیت در دنیا این قدرت را دارد که جایگزین فعالیت‌های سیاسی و دیپلماسی شود و از این رو سرمایه گذاری بر روی آن بسیار ارزشمند است.

وی گفت: در تمام دنیا بار اصلی ورزش افراد دارای معلولیت بر عهده دولت هاست و اسپانسرها حمایت کمتری را از این مقوله به عمل می‌آورند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: البته ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان همواره با افتخار آفرینی‌هایی که در عرصه های مختلف داشتند، پاسخگوی زحماتی که برای آنها کشیده شده ، بوده اند و در آخرین دور پارالمپیک که در سال 2012 برگزار شد، ایران درمیان 160 کشور جهان با کسب 22 نشان رنگارنگ در جایگاه یازدهم ایستاد.

خسروی وفا اعلام کرد: افتخارات ورزشکاران جانباز و معلول توجه جامعه جهانی ورزش را به خود جلب کرده است، به عنوان مثال خانم زهرا نعمتی، بانوی طلایی پارالمپیک لندن سال گذشته موفق شد نشان ارزشمند بنیاد اسپورت آکورد را به عنوان برترین ورزشکار جهان به دست آورد و به زودی نیز به عنوان نماینده ایران در نشست معلولان سازمان ملل حاضر خواهد شد.

وی در پایان با اعلام رسمی شدن روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی ایران گفت: بسیار خوشحالیم که روز ملی پارالمپیک به عنوان مناسبتی رسمی در تقویم سال 94 به ثبت می‌رسد و این افتخار بسیار بزرگی برای ماست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *