شناسه خبر: 3807 منتشر شده در مورخ: 1393/3/4 ساعت: 11:06 گروه: دانش و فن آوری  
انتشار اطلاعات تازه از تبلت و گوشی سه بعدی گوگل

انتشار اطلاعات تازه از تبلت و گوشی سه بعدی گوگل

منابع خبری اطلاعات تازه‌ای را در مورد تبلت و گوشی سه بعدی گوگل که قرار است نحوه تعامل با این محصولات همراه را به طور کامل تغییر دهد، منتشر کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از وال استریت، قرار است چهار هزار نمونه از این تبلت ظرف یک ماه آینده عرضه شود. این تبلت مجهز به نمایشگر 7 اینچی و دو دوربین در جلو وعقب، حسگرهای مادون قرمز و نرم افزاری پیشرفته است که می‌تواند از اشیای پیرامون تصاویر سه بعدی تهیه کرده و آنها را به طور سه بعدی به نمایش درآورد. امری که تاکنون در تبلت‌ها و گوشی‌ها بی‌سابقه بوده است.

طراحی این تبلت بخشی از پروژه تانگوی شرکت گوگل است و احتمال دارد در جریان برگزاری کنفرانس برنامه نویسان گوگل در پایان ماه ژوئن نمونه پیشرفته تری از این محصول عرضه شود. گوگل قبلا در ماه فوریه نمونه اولیه یک گوشی هوشمند مجهز به حسگرهای پیشرفته را عرضه کرده بود که می‌توانست نقشه‌ای سه بعدی از محیط اطراف کاربر را تهیه کرده و به نمایش بگذارد.

این فناوری پیشرفته به افراد نابینا امکان می دهد بدون نیاز به همراه یا عصا تنها با در دست گرفتن گوشی خود از جایی به جای دیگر برود. احتمال دارد گوشی‌های سه بعدی گوگل از قابلیت راهنمایی و مسیریابی صوتی نیز برخوردار باشند.

البته گوگل در مسیر طراحی چنین محصولاتی تنها نیست. فیس بوک هم با خرید شرکت Oculus VR به دنبال طراحی نمایشگرهای سه بعدی است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *